چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
«مادربزرگ اینجوری» محمدرضا یوسفی در راه است/ داستان‌های «عالیجناب بو» برای نوجوانان

محمدرضا یوسفی از تالیف آثار جدیدی برای کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: کتاب داستان «مادربزرگ اینجوری» و رمان نوجوان «عالیجناب بو» را به ناشر تحویل داده‌ام.

محمدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره جدیدترین آثارش گفت: ازجمله کتاب‌های در دست چاپم می‌توانم به «مادربزرگ اینجوری» اشاره کنم که دربردارنده داستان‌های به‌هم پیوسته درباره یک مادربزرگ است و برای گروه سنی نوجوان نوشته شده و برای چاپ به نشر هوپا تحویل دادم.
 
این نویسنده پیشکسوت در ادامه بیان کرد: همچنین کتاب «عالیجناب بو» هم رمانی مبتنی بر دیالوگ است که متن گفتاری ندارد و همه عناصر داستان در دیالوگ‌ها نهفته است. این رمان نوجوان را برای چاپ به نشر محراب قلم سپرده‌ام. علاوه بر آن هم اخیرا رمانی برای نوجوانان به انتشارات قدیانی تحویل داده‌ام.
 
وی همچنین به مجموعه «شاهنامه‌ برای کودکان و نوجوانان» اشاره کرد و افزود: از مجموعه «شاهنامه برای کودکان» تا به‌حال 56 جلد منتشر شده و از مجموعه «شاهنامه برای نوجوانان» تا به‌حال 30 جلد منتشر شده است. و در حال حاضر نیز حدود 40 جلد دیگر از «شاهنامه برای نوجوانان» را نوشتم و الان به کودتای رضاشاه رسیدم.

به گفته این نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات کودک و نوجوان، در این مجموعه شخصیت‌های شاهنامه با تاریخ ایران، قدم به قدم جلو می‌آیند.
 
یوسفی درباره تجدید چاپ آثارش نیز گفت: کتاب «من بچه رستم هستم» از سوی انتشارات امیرکبیر(کتاب‌های شکوفه) تجدید چاپ شده است. همچنین کتاب «دوچرخه» از سوی ویژه نشر و «همه جا ستاره بود» از سوی انتشارات مدرسه برای خردسال نیز تجدید چاپ شده است.

محمدرضا يوسفی نويسنده كتاب‌های كودكان و نوجوانان، متولد 1332 در همدان است. وی دانش‌آموخته تاريخ است و نخستين كتابش با نام «سال تحويل شد» را در سال 1357 منتشر كرد. وی آثار زيادی از ادبیات کهن فارسی را برای كودكان و نوجوانان بازنویسی و باز آفرینی کرده كه «افسانه شیر سپیدیال»، «افسانه‌ بلیناس جادوگر» و «افسانه‌ شیرین کارنامه‌ اردشیر بابکان» برخی از آن‌ها هستند. يوسفی كه پيش از اين برای نگارش كتاب‌های «حسنی به مكتب نمی‌رفت» و «ستاره‌ای به نام غول» برنده ديپلم افتخار دفتر بين‌المللی كتاب برای نسل جوان شده، در فستيوال بين‌المللی ادبی برلين نيز به ‌عنوان نويسنده‌ برگزيده‌ ايرانی حضور داشته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها