سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
برنامه کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در دهه فجر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های متعددی با مشارکت کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان در این باره، با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «ققنوس فاتح» در زنجان افزود: این مسابقه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و راه اندازی نهضت کتابخوانی در حوزه ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه شرکت در این مسابقه از ۱۲ بهمن آغاز شده و تا ۱۲ اسفندماه، ادامه خواهد داشت، گفت: در نهایت به ۴۲ نفر از برندگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی در ادامه از برگزاری نشست‌های کتابخوان ویژه دهه فجر با حضور نویسندگان انقلابی خبر داد و گفت: همچنین در این ایام محافل ادبی و جلسات شعرخوانی نیز با حضور شعرا برگزار می‌شود.

نیک‌بخش برگزاری نشست‌های فرهنگی در ارتباط با آرمان‌های انقلاب اسلامی، معرفی کتاب و قصه‌گویی انقلاب توسط کتابداران را نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی به مناسبت دهه فجر اعلام کرد و افزود: طبق هماهنگی به عمل آمده در این دهه مبارک به صورت روزانه معرفی نویسنده را خواهیم داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان همچنین از اجرای طرح «هایکو کتاب» در زنجان خبر داد و گفت: یکی از خلاقیت‌هایی که کاربران فضای مجازی و کتاب دوستان و علاقه مندان شعر انجام داده اند، تولید هایکوکتاب است، طرحی که در قالب آن شعری است که از عناوین کتاب‌ها درست می‌شود که همزمان با دهه فجر در زنجان اجرا می‌شود.

وی از دیگر طرح‌های این اداره کل به مناسبت دهه فجر را برگزاری مراسم «جمع‌خوانی کتاب» اعلام کرد و گفت: هدف از جمع خوانی، تقویت اعتماد به نفس، انس هرچه بیشتر با کتاب و گسترش مهارت‌های خواندن در نوجوانان است.

نیک‌بخش تصریح کرد: در این شیوه از کتابخوانی هر یک از حاضرین با قرائت صفحاتی از کتاب، علاوه بر تجربه کتاب‌خوانی گروهی، از امکان بحث و تبادل نظر نیز برخوردارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه طی دهه فجر، طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی اجرا می‎شود، گفت: در حال حاضر 85 هزار نفر معادل 8.5 درصد از جمعیت بیش از یک میلیون نفری استان زنجان در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند.

وی تصریح کرد: طبق آخرین آمار تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها نیز یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۶۱۳ جلد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها