دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
تندیس زنده‌یاد عباس جعفری کوهنورد و نویسنده مشهدی رونمایی شد

همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، تندیس زنده‌یاد عباس جعفری، کوهنورد، نویسنده، ایران‌شناس، روزنامه‌نگار و عکاس فقید مشهدی روز گذشته در منطقه گردشگری هفت‌حوض مشهد رونمایی شد.

رئیس اداره امور هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در خراسان رضوی با بیان اینکه زنده‌یاد عباس جعفری کوهنورد، ایران‌شناس، روزنامه‌نگار و عکاس خبره و حرفه‌ای مشهد بود، گفت: عباس جعفری در منطقه «ضد» مشهد سکونت داشت که سال 88 در جریان قایق‌رانی بر روی رودخانه‌ تریسولی در نپال غرق شد و متأسفانه جسد او دیگر پیدا نشد.

بهزاد چوپانکاره افزود: سازمان اجتماعی و شهرداری مشهد همواره با گرامی‌داشت یاد و خاطره چهره‌ها و مفاخر تأثیرگذار مشهد، سعی در ایجاد علقه و علاقه بین شهر و شهروندان دارد؛ چراکه با این رویکرد شاهد افزایش مشارکت مردم در امور شهری خواهیم بود و به‌تبع آن، مردم احساس تعلق خاطر بیشتری به شهرشان خواهند داشت.

رئیس اداره امور هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: شهروندان همواره رکن اساسی مدیریت شهری برای تحقق بخشیدن به توسعه‌ی اقتصادی و اجتماعی هستند و با این قبیل کارها احساس پیوند شهروندان با مکان‌ها رونق خواهد گرفت.

چوپانکاره ادامه داد: تندیس زنده‌یاد عباس جعفری هم پیرو همین دلیل ساخته شد. این تندیس پس از بررسی‌های انجام شده، توسط معاونت فرهنگی هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و به سفارش این سازمان ساخته شد.

بهزاد چوپانکاره با اشاره به انتشار فراخوان این تندیس تصریح کرد: سال گذشته معاونت فرهنگی هنری فراخوان برای ساخت یک تندیس با موضوع کوهنورد، عباس جعفری منتشر کرد و پس از داوری از بین آثار ارسال‌شده طرح «طاها صحرایی» به عنوان هنرمند سازنده اثر انتخاب شد و امسال این هنرمند شروع به ساخت این تندیس کرد که ساخت آن چهار ماه زمان برد و پس از آن با هماهنگی با شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت‌حوض، این تندیس به مناسبت آغاز دهه فجر در محل، نصب و با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد.

زنده‌یاد عباس جعفری، کوهنورد، نویسنده، ایران‌شناس، روزنامه‌نگار و عکاس و مؤلف کتاب «راه‌یاب سفر» متولد ۱۳۴۱ در مشهد و درگذشته سال ۱۳۸۸ در کشور نپال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها