سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
انتشار 535 عنوان کتاب در استان گلستان طی سال 99

رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: 535 عنوان کتاب در سال 99 در استان به چاپ رسیده است.

فرشته آل‌نبی رییس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، با ارائه آمار مربوط به وضعیت چاپ و نشر کتاب استان گلستان در سالی که گذشت، گفت: در سال 99 تعداد 535 عنوان کتاب با شمارگان 480 هزار و 230 جلد در استان گلستان به چاپ رسید.

وی ضمن اشاره به حمایت و چاپ 10 عنوان کتاب از نویسندگان توسط ناشران استان به مبلغ 300 میلیون ریال، افزود: همچنین در سال 99 سه مجوز انتشارات در شهرهای گرگان و دلند، صادر شد.

آل‌نبی، گفت: اختصاص بیش از 120 میلیون تومان یارانه به کتابفروشی‌های شرکت‌کننده در طرح‌های فصلی کتاب (15 کتابفروشی در سطح استان) هم از جمله اقدامات صورت گرفته در سال 99 بوده است.

رییس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ادامه داد: خرید 90 عنوان کتاب از نویسندگان و ناشرین استان به ارزش 117 میلیون تومان نیز از جمله اقدامات این اداره کل در سال گذشته بوده است.

وی افزود: طی پیگیری و مکاتباتی که با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 20 عنوان کتاب از ناشران و نویسندگان استان خریداری شده که این مبلغ خارج از محل تفاهم نامه خرید استانی بوده است.

آل نبی درباره دیگر اقدامات صورت گرفته هم در همین حوزه، گفت: اختصاص سهمیه کاغذ یارانه‌ای به ناشران استان، برخورداری ناشرآن از تسهیلات بیمه‌ای و معافیت مالیاتی در طول سال 99، برگزاری آیین تجلیل از فعالان حوزه کتاب و نشر استان گلستان، اجرای برنامه‌های ترویجی کتابخوانی در راستای افزایش سرانه مطالعه در استان گلستان و معرفی نویسندگان استان به صندوق هنرمندان به منظور استفاده از مزایای صندوق (بیمه –وام – بن خرید کتاب) از جمله فعالیت‌ها و حمایت‌های صورت گرفته برای حوزه چاپ و نشر گلستان بود.

رییس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در سال جاری هم اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های ترویجی کتابخوانی در استان (کتاب سال استانی، هفته کتاب، کتاب فصل، مراسم نقد و رونمایی کتاب، تجلیل از فعالان حوزه نشر و کتاب)، حمایت مادی و معنوی از ناشران و نویسندگان استان، تلاش در جهت افزایش یارانه طرح‌های فصلی کتاب، پیگیری به منظور افزایش سهیمه کاغذ اختصاصی به ناشران استان و تلاش در راستای افزایش مبلغ خرید کتاب استانی از جمله اهداف و برنامه‌های ما برای سال جاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها