یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
طرح مشکلات مالیاتی چاپخانه‌داران با رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از طرح مشکل مالیات بر ارزش افزوده و مالیات عمومی چاپخانه‌داران با رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و بازدید جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از چاپخانه‌ها طی ماه جاری خبر داد.

احمد ابوالحسنی رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به حضور در نشست تخصصی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست که با موضوع تاثیر کرونا بر کسب و کارها بود با مهدی عیسی‌زاده رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس دیدار داشتیم و به بیان و انعکاس مشکلات صنف در این خصوص پرداختیم.
 
وی ادامه داد: در این دیدار به دو مشکل عمده چاپخانه‌داران در سال جاری درباره مالیات بر ارزش افزوده و مالیات عملکرد چاپخانه‌ها اشاره کردیم و گفتیم که با توجه به بالا رفتن قیمت مواد اولیه و رکود کاری در میان اهالی صنف این مبالغ هزینه‌های زیادی به چاپخانه‌داران وارد کرده است.
 
ابوالحسنی با اشاره به حضور نماینده سازمان تامین اجتماعی در این نشست، عنوان کرد: با توجه به حضور نماینده سازمان تامین اجتماعی مشکل جریمه واحدهای چاپی را به دلیل تعدیل نیروی چاپخانه بیان کردیم و خواستار پیش‌بینی راهکاری برای حل این موضوع شدیم.
 
وی یادآور شد:‌ در این زمینه قرارش رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس تا پایان ماه دیدرای از واحدهای چاپی داشته باشند و از نزدیک پای درد و دل اهالی چاپ و چاپخانه‌داران قرار بگیرند و ما نیز مشکلات و دغدغه‌های خود را به‌صورت مکتوب به آن‌ها اعلام کنیم.
 
لزوم تامین مواد اولیه چاپ
ابوالحسنی همچنین به لزوم تامین مواد اولیه مورد نیاز اهالی چاپ و تلاش‌های اتحادیه و شرکت تعاونی چاپخانه‌داران برای این موضوع اشاره کرد و گفت: صنعت چاپ از جمله صنایعی است که ۸۵ درصد مواد اولیه آن مثل مرکب، حلال‌ها و ملزومات مورد نیاز خود را از خارج وارد می‌کند و به دنبال شرایط اقتصادی کنونی در تلاشیم برای تهیه و تامین به موقع این مواد اقداماتی انجام دهیم.
 
وی با بیان اینکه صنعت چاپ اهمیت زیادی در صنایع مختلف دارد و نباید در تامین مواد اولیه با مشکل روبه‌رو باشد، ادامه داد: عدم تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت فرایند تامین و توزیع تمام کالاهای مصرفی جامع را با مشکل بسیاری روبه‌رو می‌کند و اگر چاره‌ای برای آن‌ها پیدا نشود بحران ایجاد می‌شود.
 
ابوالحسنی افزود: به‌همین منظور با حضور جمعی از فعالان صنعت چاپ نشست‌های تخصصی در اتحادیه برگزار کردیم و به موضوع لزوم تامین مواد اولیه و ملزومات پرمصرف صنف پرداختیم و قرار شد با کمک چاپخانه‌های بزرگ و سرمایه‌گذاری آن‌ها مواد اولیه پرمصرف صنف در حجم بالا و قیمت و کیفیت مطلوب تامین شود و شرکت تعاونی نیز در این زمینه اقدامات لازم را دنبال کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها