شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
«قصه‌های حاج بابا» در زنجان رونمایی می‌شود

کتاب «قصه‌های حاج بابا» مشتمل بر ضرب‌المثل‌های کهن و بومی که با رویکرد تربیتی و اخلاقی برای گروه سنی کودک و نوجوان، ازسوی حوزه هنری استان زنجان به چاپ رسیده است، رونمایی می‌شود.

امیر نعمتی رئیس حوزه هنری استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان به تشریح برنامه‌های فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی شده در ایام دهه فجر پرداخت و گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و استان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تولید محتوا برای فضای مجازی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار حوزه هنری زنجان است.

وی با اشاره تلاش حوزه هنری در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر، افزود: برپایی نمایشگاه خیابانی از آثار فاخر تجسمی با موضوع انقلاب اسلامی دهه فجر در پیاده‌راه سبزه‌میدان، نمایشگاه مجازی از عکس و پوسترهای انقلاب و برگزاری آیین رونمایی از کتاب «قصه‌های حاج بابا»، از جمله برنامه‌هایی حوزه هنری در دهه فجر است.

نعمتی هدف از چاپ و انتشار کتاب «قصه‌های حاج بابا» را آشنایی کودکان و نوجوانان با محتوا و مضامین ضرب‌المثل‌های قدیمی و بومی استان عنوان کرد و گفت: این کتاب شامل ضرب‌المثل‌ها و چکیده سخنان بزرگان و پیشینیان است، که هر کدام از آنها فلسفه و داستان خاصی را با مضامین تربیتی، اخلاقی و هدایتی بیان می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: ادامه داد: در فضاسازی قصه‌های این کتاب، سعی شده به معرفی ابنیه‌ تاریخی، محله‌ها، صنایع دستی و فرهنگی زنجان نیز پرداخته شود.

نعمتی اجرای نمایش نقالی توسط هنرمندان جوان استان، اجرای سرود در مکان‌‌های مختلف به صورت میدانی و برگزاری شب شعر مجازی را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه فجر اعلام کرد و در ادامه از برگزاری نخستین جشنواره ادبی شعر و داستان انقلاب با همکاری و مشارکت انجمن‌ها و محافل ادبی استان خبر داد.

وی با بیان اینکه در طول دهه فجر کارگاه‌های داستان، شعر و نقد کتاب با موضوع‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز برگزار می‌شود، گفت: از دیگر برنامه‌های اجرایی در این دهه مراسم شب خاطره «انقلاب» در مسجد حضرت ولی‌عصر (عج) زنجان با محوریت روایت تاریخی از دوران پیروزی انقلاب خواهد بود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان همچنین از آغاز تدوین و نگارش کتاب خاطرات و تاریخ شفاهی بمباران زنجان در زمان جنگ تحمیلی خبر داد و گفت: در این کتاب خاطرات مربوط به مناطق بمبارن شده نقل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها