جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران امکان دسترسی به کتاب را تسهیل کرده‌است

عمرانی‌نژاد بیان کرد: برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، تجربه جدیدی است که هم حضور ناشران را تسهیل بخشیده‌ و هم امکان دسترسی مخاطبان بیشتری را برای بازدید و خرید فراهم کرده‌است.

مهدی عمرانی‌نژاد، مدیر بخش انتشارات خارجی موسسه فرهنگی اکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره دیدگاه خود نسبت به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، تجربه جدیدی است که هم حضور ناشران را تسهیل بخشیده‌ و هم امکان دسترسی مخاطبان بیشتری را برای بازدید و خرید فراهم کرده‌است. علاوه بر این، با برگزاری این نمایشگاه به‌صورت مجازی، برخی محدودیت‌ها و دشواری‌های خرید کتاب چون رفت و آمد، ساعات بازدید و جابه‌جایی و حمل و نقل کتاب‌ها از میان برداشته شده‌است.
 
مدیر بخش انتشارات خارجی موسسه فرهنگی اکو با اشاره به برنامه‌های این انتشارات برای تعامل با ناشران خارجی شرکت‌کننده در نمایشگاه گفت: در تلاش هستیم تا با ناشرانی که از منطقه اکو در نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت کرده‌اند را شناسایی کرده تا در آینده بتوانیم همکاری‌های مشترکی را برنامه‌ریزی کنیم.
 
وی با اشاره به چشم‌انداز انتشارات از فعالیت‌های بین‌المللی در نمایشگاه مجازی کتاب توضیح داد: رویدادهای بین‌المللی در این دوره از نمایشگاه به‌لحاظ تعداد و گستره موضوعات در سطح خوبی قرار دارند. موسسه فرهنگی اکو نیز با دو رویداد تحت عناوین «روایت نشر اکو در دوران کرونا» و وبینار بین المللی «بازشناخت میراث اندیشه و دانش کمال خجندی» در این بخش از نمایشگاه مجازی کتاب حضور یافته است.
 
عمرانی‌نژاد درباره ارزیابی فعالیت بخش بین‌المللی نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران عنوان کرد: فعالیت بخش بین‌المللی نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای پیگیری‌های لازم برای حضور ناشران بین‌المللی قابل قدردانی است؛ اما به‌لحاظ فنی و رایانه‌ای، طراحی فرایند ثبت‌نام و بارگذاری آثار ناشران می‌توانست بهتر باشد، اما طبیعی است که هر رویدادی در آغاز راه با کاستی‌هایی مواجه خواهد بود که در دوره‌های بعدی با استفاده از تجارب گذشته و برنامه‌ریزی دقیق‌تر مرتفع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها