چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
چند مرسوله نمایشگاه به دست مشتری‌ها رسیده است؟/تحقق «عدالت فرهنگی»با نمایشگاه مجازی کتاب

رمضانعلی سبحانی‌فر، با اشاره به افزایش 5 درصدی توزیع کتاب مرسوله‌های نمایشگاه طی 24 ساعت گذشته، از توزیع 66 هزار مرسوله به دست مردم کتاب‌دوست ایرانی خبر داد.

رمضانعلی سبحانی‌فر، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره اقدامات این شرکت در جمع‌آوری، ارسال و توزیع مرسوله‌های نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: از 12 ساعت گذشته 18 هزار و 554 مرسوله در سامانه پست از سوی ناشران به ثبت رسیده بنابراین در مجموع و تا صبح امروز 369 هزار و 76 مرسوله در این سامانه به ثبت رسیده است.
 
وی درباره وضعیت توزیع کتاب‌های خریداری شده از نمایشگاه افزود: 169 هزار و 702  مرسوله در جریان ارسال به دست مشتریان قرار گرفته؛ علاوه‌ّ‌براین 66 هزار مرسوله به دست مردم کتاب‌دوست ایرانی رسیده است.
 
سبحانی‌فر با بیان این مطلب که از روز گذشته 5 درصد به آمار میزان توزیع افزوده شده است گفت: روز گذشته اعلام شده که 23 درصد مرسوله‌ها توزیع شده و امروز باید اعلام کنیم این میزان به 28 درصد رسیده است یعنی در 24 ساعت گذشته 5 درصد دیگر از بسته‌ها به دست خریداران رسید.
 
مدیر‌عامل شرکت ملی پست، به آمار شهر‌ ناشران پُرفروش و آمار استان‌های پرمراجعه برای خرید ادامه داد: سه شهر تهران، قم و مشهد از نظر فروش و اهالی استان‌های تهران، اصفهان و مشهد از نظر میزان مراجعه و خرید از سایت نمایشگاه در صدر هستند.
 
سبحانی‌فر برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران را اقدام فوق‌العاده ارزیابی کرد و گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران نه‌تنها از نظر ملی بلکه در عرصه بین‌‌الملل اقدام فوق‌العاده محسوب می‌شود. بسیاری میزان استقبال را اینگونه پیش‌بینی نمی‌کردند اما با برنامه‌ریزی دقیق و همچنین مشارکت پست در ارسال رایگان مرسوله‌ها، شاهد خرید قابل توجه از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: به گفته ناشران توجیه اقتصادی نمایشگاه مجازی کتاب تهران در مقایسه با نمایشگاه فیزیکی بسیار بالااست. هزینه‌های سنگین سفر و نقل و انتقال کتاب با برگزاری این شکل از نمایشگاه حذف شده و البته «عدالت فرهنگی» نیز محقق شده‌ است. 
 
وی درباره ارائه خدمات به کتاب‌فروشی‌ها گفت: کتاب‌فروشی‌ها در طول سال جاری از سرویس‌های مستقیم استفاده کردند.                   
 
سبحانی‌فر با بیان این مطلب که جزو شرکت‌های درآمد ـ هزینه محسوب می‌شود، گفت: در شرکت ملی پست تلاش شده با توجه به شرایط اقتصادی و برای عمل به رسالت حاکمیتی خود در کنار مردم باشد. شرکت ملی پست براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در روز‌های قرنطینه به ارائه خدمات خود ادامه داد و 2000 نفر از نیرو‌های انسانی شرکت ملی پست به کرونا مبتلا شدند. در بحث فرهنگی نیز این حضور و ارائه خدمات وجود دارد با توجه به عضویت 1200 ناشر در سامانه پست مشتریان، امکان خرید آنلاین مهیا بود؛ بنابراین در طول مدت قرنطینه به‌طور میانگین روزانه 4 تا 5 هزار کتاب به دست خریداران رسید. از همکارانم برای ارائه خدمات شایسته به ناشران و مشتری‌های نمایشگاه مجازی کتاب که شبانه‌روز در تلاش هستند تشکر می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها