چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
کتاب‌های خاطرات دو شهید زنجانی در دهه فجر رونمایی می‌شود

کتاب‌های «درگاه این خانه بوسیدنی است» و «پرواز بال ملائک» با موضوع خاطرات شهیدان خالقی‌پور و خلبان یدالله واعظی در دهه فجر در زنجان رونمایی می‌شوند.

علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با بیان اینکه همزمان با دهه فجر برنامه‌های فرهنگی مختلفی از سوی این اداره کل اجرایی می‌شود، از برگزاری مسابقه کتابخوانی در این ایام خبر داد و افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی ققنوس فاتح، با موضوع شهدای انقلاب از جمله این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه طی دهه فجر هفته فرهنگی استان نیز برگزار خواهد شد، اضافه کرد: هفته فرهنگی استانی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و مدیریت سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از ۱۱ تا ۱۷ بهمن ماه ۹۹ در زنجان برگزار خواهد شد.

کاظمی رونمایی از دو کتاب موضوعی شهدا را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل طی دهه فجر عنوان کرد و افزود: طبق برنامه کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» با موضوع خاطرات شهیدان خالقی‌پور و کتاب «پرواز بال ملائک» خاطرات خلبان یدالله واعظی طی دهه فجر رونمایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اضافه کرد: همچنین در این ایام، کار تدوین کتاب والدین شهدا و شهدای غواص زنجان نیز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز 8 کتاب موضوعی شهدا در استان زنجان چاپ شده است، گفت: برنامه‌ریزی شده است که کتاب دایره‌المعارف شهدای زنجان نیز چاپ شود.

کاظمی با بیان اینکه کتاب دایره‌المعارف شهدای زنجان با همکاری خانواده شهدا و دوستان و آشنایان این بزرگواران و با بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسان زبده انجام می‌شود، افزود: برای گردآوری اطلاعات نمایشگاه موضوعی در این باره برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: کتاب‌هایی که در حوزه شهدا چاپ و تألیف می‌شود، سال آینده در کنگره شهدا به‌صورت گروهی رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها