چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
ثبات در بازار زینک/ سه کانتینر زینک به‌زودی به ایران می‌رسد

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان از ثبات قیمت زینک به دنبال ورود سه کانتینر زینک به کشور خبر داد و اعلام کرد محموله بعدی زینک ۱۵ بهمن ماه به مقصد ایران حرکت خواهد کرد.

غلامرضا شجاع مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به وضعیت زینک در بازار گفت: با توجه به اینکه شرکت تعاونی از فروردین ماه امسال به صورت مرتب به اندازه کافی برای اعضای خود زینک داشته و حداقل ۹۰ درصد نیاز اعضای خود را در کشور تامین کند توانستیم با ورود زینک‌های جدید قیمت زینک را کنترل کنیم.

وی افزود: البته در قسمت مطبوعات چون سایز خاصی دارند و تعداد کمی دارند بازار با کمبود روبرو بوده است و ما هم نتوانستیم زینک مورد نیاز مطبوعات را تامین کنیم.

شجاع با بیان اینکه اکنون سه ماه است که قیمت زینک در بازار ثابت مانده است، عنوان کرد: زینک با کاهش و افزایش سه تا پنج درصدی در بازار روبرو بوده و تغییر خاصی نداشته است و از آنجایی که زینک‌های ارسالی نیز به تازگی وارد شده است پاسخگوی نیاز صنف هستیم.

وی تاکید کرد: محموله بعدی زینک نیز شامل سه کانتینر زینک نیز چهارشنبه ۱۵ بهمن از کشور چین به کشور ارسال می‌شود و بعد از آن نیز پروفرمای ما در وزارت صمت تایید شده است و با تایید بانک مرکزی کارهای پارت بعدی سفارش‌ها به زودی انجام خواهد شد.

شجاع با اشاره به قیمت زینک در بازار نیز گفت: الان هر ورق زینک در شرکت تعاونی برای اعضا به قیمت ۳۷ هزار تومان است می‌دهد و این کالا در بازار حدود ۴۲ هزار تومان است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها