سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
نخستین جشنواره ملی داستان‌نویسی «سماع قلم» در خوی برگزار می‌شود

دبیر نخستین جشنواره ملی «سماع قلم» شهرستان خوی گفت: نخستین جشنواره ملی داستان‌نویسی «سماع قلم» در خوی با مشارکت انجمن گسترش فرهنگ کتابخوانی، اداره کتابخانه‌های عمومی، شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی و ماهنامه ندای قلم برگزار می‌شود.

هادی درستی، دبیر نخستین جشنواره ملی «سماع قلم» شهرستان خوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی داستان‌نویسی «سماع قلم» در خوی با مشارکت انجمن گسترش فرهنگ کتابخوانی، اداره کتابخانه‌های عمومی، شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی و ماهنامه ندای قلم به دو زبان ترکی و فارسی برگزار می‌شود.
 
وی افزود: این جشنواره در دو بخش آب و آزاد و در حوزه خلق آثار ادبی و قلمی و داستان‌های کوتاه برگزار می‌شود. ​​فراخوان آثار این جشنواره ملی ادبی در حوزه آب منتشر شده و اهالی قلم و اندیشه سراسر کشور می‌توانند با ارسال آثار خود در آن شرکت کنند.
 
این مسئول ادامه داد: شرکت کنندگان هیچ گونه محدودیت سنی جهت شرکت در جشنواره و ارسال آثار خود ندارند و کشف استعدادهای ادبی و قلمی، بالابردن نگرش مردمی در صرفه جویی آب از مسیر قلم و داستان نویسی و مشارکت دهی فعالان رسانه ای، فرهنگی و کتاب در توسعه نگاه‌ها به بحث صرفه جویی و اهمیت ویژه این عنصر حیاتی را از جمله اهداف برگزاری آن است.
 
درستی با اشاره به شیوه نامه شرکت در این جشنواره، گفت:حجم آثار ارسالی حداقل ۳۰۰ و حداکثر هزار کلمه بوده و آثار ارسالی نباید قبلا در نشریه یا کتابی چاپ شده باشند و همچنین  آثار  باید به صورت فایل ورد با فونت B Nazanin 14 ارسال شود.
 
 

دبیر نخستین جشنواره ملی «سماع قلم» شهرستان خوی افزود: مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تا ۱۵ اسفندماه سال جاری است و  آثار فرستاده شده به مسابقات دیگر اجازه حضور و شرکت در این جشنواره را نخواهند داشت.
 
وی ادامه داد:  آثار به آدرس ایمیل samaeghalam.festival@gmail.com و یا شماره واتساپ ۰۹۰۴۶۷۳۲۲۹۲ ارسال شوند. ضمناً آثار تاییدشده در بخش داوری در صورت به حد نصاب رسیدن به صورت کتاب چاپ می شود. اختتامیه جشنواره فروردین ۱۴۰۰ خواهد بود و جوایز جشنواره نیز تندیس برای نفرات اول، جایزه نقدی، لوح تقدیر، عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی، بسته فرهنگی و چاپ به صورت کتاب است.
  
درستی در پایان سخنان خود عنوان کرد: داوری آثار را آقایان علیرضا ذیحق (نویسنده و محقق)، وحید طلعت (کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی) و صدیقه علیپور اصل (کارشناس ارشد ادبیات و محقق) برعهده خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها