سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک رویداد فرهنگی بزرگ بود

سمحات از سخنرانان وبینار تخصصی «بررسی ظرفیت­‌های ترجمه و نشر در حوزه ادبیات پایداری و اندیشه انقلاب اسلامی» با بیان اینکه نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: امیدواریم برگزاری این نمایشگاه بتواند بازاریابی در حوزه کتاب و تبادل کپی‌رایت میان دو کشور ایران و لبنان را گسترش دهد.

محمدحسین سمحات، معاون انتشارات دارالمعارف الحکمیه الثقافیه لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره تجربه حضور در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: امروزه فضای مجازی و تأثیرات آن به‌­عنوان رسانه­‌ای نوین ازسوی فعالان فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است. درواقع، فضای مجازی، یکی از مهم‌­ترین ابزارها برای عیان شدن آثار جهانی­‌شدن است.
 
وی افزود: از این‌­میان، نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به‌­عنوان یک رویداد فرهنگی با ابعاد گسترده از اهمیت بالایی برخوردار است و بی‌تردید با توجه به بحران همه­‌گیر کرونا، منافع زیادی به­‌همراه خواهد داشت.
 
معاون انتشارات دارالمعارف الحکمیه الثقافیه لبنان با بیان اینکه نشست­‌های هم‌­اندیشی با ناشران در فضای مجازی با حذف فاصله مکانی، می­‌تواند در تبادلات فرهنگی راه‌گشا باشد، گفت: امیدواریم برگزاری وبینارهای تخصصی بخش بین‌الملل نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بتواند بازاریابی در حوزه کتاب و فروش رایت میان دو کشور ایران و لبنان را گسترش دهد.
 
به‌گفته سمحات، تجربه گردهم­‌آیی ناشران ایرانی و عربی در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، مطلوب و ثمربخش بوده‌است و بی‌تردید این نشست، می‌تواند دستاوردهای خوبی را در مسیر ترجمه و نشر آثار ایرانی در موضوع ادبیات پایداری و اندیشه انقلاب اسلامی فراهم آورد و ما مشتاقانه در انتظار آن روزهای خوب هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها