سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران جهشی کیفی برای احیا و انتشار کتاب بود

شیخ عماد وهبی، مدیر دارالمعارف الاسلامیه الثقافیه و از سخنرانان در وبینار تخصصی «بررسی ظرفیت‌های ترجمه و نشر در حوزه ادبیات پایداری و اندیشه انقلاب‌ اسلامی» بیان کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کاری برجسته و یک جهش کیفی برای احیای کتاب و انتشار آن ازطریق بخش­‌های مختلف موجود در سیستم‌عامل­‌ها و شبکه­‌های ارتباطی است.

شیخ عماد وهبی، مدیر دارالمعارف الاسلامیه الثقافیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره تجربه حضور خود در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: دنیای مجازی و ظرفیت‌هایش پس از تقاضا عمده‌ای که نسبت به آن، به‌ویژه در عصر همه‌گیری شیوع کرونا به­‌وجود آمد، به جهانی برتر و واقع­‌بینانه تبدیل شده است؛ اگرچه در این برهه زمانی، کنش و واکنش مردم در فضای واقعی میسر نبود، اما اتمسفر اجتماعی در این روزها به دست فضای مجازی قرار داشت و به‌­راحتی مطالبات و کنش‌ها با یکدیگر رد و بدل می‌شد.
 
وی افزود: آن­چه موسسه کتاب خانه و ادبیات ایران در برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران انجام داده است، کاری برجسته و یک جهش کیفی برای احیای کتاب و انتشار آن از طریق بخش‌­های مختلف موجود در سیستم‌عامل­‌ها و شبکه‌­های ارتباطی است.
 
وهبی عنوان کرد: از این‌رو، برپایی نمایشگاه ­مجازی کتاب تهران و نشست‌هایی که در قالب وبینار برای ترجمه و نشر کتاب به زبان­‌های دیگر از سوی بخش بین‌الملل نمایشگاه انجام شده‌ است، گام بلندی در راه تقویت کتاب و هم­‌افزایی در مسیر تبادلات فرهنگی است که به نوبه خود موجب استحکام روابط بین کشورها خواهد شد و این روابط فرهنگی را به مسیر توسعه خواهد برد.
 
به‌گفته مدیر دارالمعارف الاسلامیه الثقافیه، ایجاد نمایشگاه مجازی برای ارائه کتاب به علاقه­‌مندان کتاب و کتابخوانی در هر نقطه از جهان، گام بلندی است که به اهتمام بالا و تمهیدات پیچیده­‌ای نیاز دارد که به‌­نوبه خود جای تقدیر و تشکر دارد. 
 
وی در ادامه با ارائه پیشنهادی بیان کرد: پیشنهاد ­می­‌کنم این ارتباطات در فضای مجازی در مسیر تبادل کتاب، ترجمه و نشر میان ایران و لبنان ادامه یافته و این قبیل همکاری­‌ها بیش از پیش پس از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران توسعه پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها