سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
تقاضا از نمایشگاه مجازی کتاب بالا است/ دو عنوان کتاب کم آوردیم

به گفته رامسری، تقاضا برای خرید کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تا حدی بالا است که برای دو عنوان کتاب، مجبور به خرید از کتاب‌فروشی شده‌اند.

 صالح رامسری، مدیر انتشارات معین در گفت‌و‌گو با  خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به اینکه اگر عرضه و تقاضا در سایت نمایشگاه کتاب مجازی از هم تفکیک می‌شد، کاربران و ناشران ساده‌تر می‌توانستند از آن استفاده کنند، گفت: شرایط برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب ایده‌آل نیست؛ اما عملکرد قابل قبول است؛ زیرا افرادی که باید کتاب بخرند و مسئولانی که باید به درخواست‌ها پاسخ دهند، همه در یک سایت فعالیت می‌کنند. در حالی که این دو گروه باید از یکدیگر تفکیک می‌شدند تا زیرساخت‌ها بتواند پاسخگوی مراجعان باشد و وسط خرید مشتری، ارتباط قطع نشود.

رامسری با بیان اینکه از میزان تقاضا برای خرید کتاب در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، تعجب کرده‌است، ادامه داد: مردم از این رویداد فرهنگی استقبال خوبی کردند. تا جایی که دو عنوان کتاب نشر معین تمام شد و برای 40 سفارش کتاب کم آوردیم. به همین دلیل همکاران تلاش دارند تا کتاب‌ها را از کتاب‌فروشی‌ها پیدا کنند تا برای مخاطبان بفرستیم. در غیر این صورت مجبوریم که مبلغ پرداخت‌شده را برایشان باز بفرستیم. ممکن است با خرید کتاب به قیمت پشت جلد و فروش آن با 20 درصد تخفیف ضرر کنیم؛ اما باید به مخاطبانی که خرید کردند، سرویس برسانیم.

این ناشر با تاکید بر اینکه اگر کمبود و نارسایی باشد، باید گفته‌شود؛ همانطور که اگر کار خوبی انجام شود باید گفته‌شود، افزود: این نمایشگاه خوب برگزار شده‌است. تا به حال با موارد کتابسازی در سایت برخورد نکردیم، چراکه تقاضا بالا است و برای فاکتورنویسی، بسته‌بندی و ارائه به پست، چندین نیرو در حال فعالیت هستند. به همین دلیل زمانی برای جست‌وجو و یافتن نسخه غیرقانونی کتاب‌هایمان نداریم. مساله فروش کتاب‌های غیرقانونی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم مطرح بود. این وظیفه سازمان و ارگان مسئول است که باید دنبال این مسائل باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط