دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
ارسال ۳۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره داستان‌نویسی رضوی

دبیر شانزدهمین جشنواره داستان‌نویسی رضوی از ارسال ۳۵۰ اثر در قالب‌ داستان کوتاه، داستان بلند و داستانک به دبیرخانه این رویداد خبر داد.

فاطمه کرم‌پور با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: جشنواره داستان‌نویسی رضوی در سه بخش گروه سنی زیر 18 سال (داستان کوتاه و داستانک)، گروه سنی بالای 18 سال (داستان بلند و داستان کوتاه) و دانشجویی (داستان بلند و داستان کوتاه) برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در خصوص اهداف این جشنواره بیان کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و تولید آثار فاخر، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی را تشکیل می‌دهد.

به گفته کرمپور، محورهای موضوعی جشنواره در این دوره، شامل سبک و سیره زندگی ،تعالیم و آموزه‌های رضوی، آثار هجرت، خاندان، اصحاب و یاران امام رضا (ع)، فرهنگ زیارت و امام رضا (ع)، خانواده و کودکان و نوجوانان می‌شود.

دبیر شانزدهمین جشنواره داستان نویسی رضوی یادآور شد: آثار داستانی از ۱۷ استان کشور به جشنواره ارسال شده‌است که با پایان بررسی آثار از سوی هیات داوری، نیمه دوم بهمن‌ماه برگزیده‌های این دوره معرفی می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه در بخش‌های داستان کوتاه و بلند هر کدام سه اثر و در بخش داستانک دو اثر به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند، تصریح کرد: مطابق بودن با اصول داستان‌نویسی، رعایت مالکیت اثر، نوآوری در انتخاب موضوع و خلق داستان از ویژگی‌های الزامی آثار است و همچنین آثار نباید پیش از این به جشنواره‌ها یا دوره‌های دیگر جشنواره رضوی ارسال شده باشد.

کرم‌پور در خصوص آیین پایانی این رویداد تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا، پیش‌بینی می‌شود آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره داستان‌نویسی رضوی به‌صورت مجازی برگزار شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان به ظرفیت بالای این استان در عرصه نویسندگی اشاره کرد و گفت: این استان پیش از این میزبان جشنواره مشاعره رضوی بوده است و در سال جاری نیز برای نخستین‌بار میزبانی جشنواره داستان‌نویسی رضوی را به‌عهده گرفته است که با استقبال خوب نویسندگان نوجوان و جوان روبه‌رو شد.

یادآوری می‌شود، شانزدهمین جشنواره داستان‌نویسی رضوی به‌همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها