دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
معرفی خصوصیات امام جمعه موفق از دیدگاه روایات اهل بیت(ع)

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین فصیح‌نیا، امام جمعه شاهین دژ گفت: کتاب «قرارگاه تقوا» به معرفی خصوصیات امام جمعه موفق از دیدگاه روایات اهل بیت علیهم السلام و امامین انقلاب اشاره می‌کند.

حسین فصیح‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ضمن بیان این مطلب درباره زندگی علمی و فرهنگی‌ خود توضیح داد: من امام جمعه شاهین دژ هستم و از جمله فعالیت‌های فرهنگی ام ارائه مباحث مهدویت در رادیو است. همچنین سه سال مدیریت حوزه علمیه مراغه و یک سال هم حوزه علمیه امام رضا (ع) در شهر کرج را بر عهده داشتم.
 
او درباره انگیزه تالیف خود از این کتاب افزود: من در موضوعات مختلف اعم از کلامی، تفسیری و اصولی تألیفات دیگری دارم، دلیل نوشتن تفسیر سوره جمعه این شد که ۴ سال پیش پس از ورود به شهرستان شاهین دژ متوجه شدم که مسیر نماز جمعه و وظایف امام جمعه آنی که باید باشد نیست، به فکر افتادم کتابی بنویسم و هم اهمیت نماز جمعه را بیان کنم و هم وظایف امام جمعه موفق را از دیدگاه امامین انقلاب بیان کنم.
 
به گفته فصیح‌نیا، وجه تمایز و مزیت‌های این کتاب با آثار مشابه آن در این است که در این کتاب ده درصد از تفاسیر علمای گذشته استفاده شده و نود درصد ابتکاری است، که به این مطلب حضرت آیت الله العظمی سبحانی که استاد بنده هم هستند در تقریظی که به کتاب داشته‌اند و فرموده‌اند این کتاب به شیوه خاصی نوشته شده است. همچنین ندیده‌ام در تفسیر سوره جمعه به وظایف امام جمعه موفق اشاره شود، بنابراین در این کتاب خصوصیات امام جمعه موفق را از دیدگاه روایات اهل بیت علیهم السلام و امامین انقلاب بیان کرده‌ام.

او با بیان اینکه عموم مردم خصوصا جوانان و حوزویان مخاطب کتاب هستند گفت: با توجه به این‌که حضرت آیت الله سبحانی مقدمه‌ای بر کتاب نوشتند، حوزویان هم استقبال زیادی کرده‌اند.
 
فصیح نیا در پایان درباره کارهای در دست تالیف خود توضیح داد: به غیر از قرارگاه تقوا، هفت جلد کتاب دیگر در موضوعات مختلف نوشته‌ام، که دو جلد آن درباره معاد و (اعتقادات ما) بوده و درحال ویرایش است. از جمله تألیفاتم که در آینده به چاپ می‌رسند عبارتند از، شرح کفایه الاصول، شرح وصیت امیرالمومنین به حسنین (ع)، شرح دعای مکارم الاخلاق، و مباحث مهدویت.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها