دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
کتاب‌های شناخته‌شده در نمایشگاه مجازی فروش بهتری دارند

به گفته رئیس‌دانایی با توجه به اینکه برای نخستین بار است که نمایشگاه کتاب به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، طبیعی است که برخی از مشکلات وجود داشته‌باشد و روند کلی ارائه خدمات روبه بهبود است.

علیرضا رئیس‌دانایی، مدیر انتشارات نگاه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، روند برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب را رو به بهبود دانست و گفت: نخستین سالی که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران راه‎اندازی شد، همین مشکلات را داشت. قطعا در سال‌های بعد فضای در نظر گرفته‌شده برای نمایشگاه مجازی کتاب بهتر خواهدشد. با حجم عظیمی که مردم اقدام به خرید کتاب می‌کنند، طبیعی است که چنین مشکلاتی پیش بیاید، اما هرچه پیش می‌رویم، ارائه خدمات بهتر شده‌است.

به گفته او با رفع شدن مشکلاتی که در روزهای اول و دوم نمایشگاه کتاب مجازی شکل‌گرفته بود، مردم و ناشران می‌توانند از فضای در نظر گرفته‌شده برای نمایشگاه مجازی، بهتر استفاده کنند.

مدیر انتشارات نگاه با اشاره به  اینکه بسیاری از مخاطبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با بررسی کتاب در غرفه، خرید می‌کردند و لیست خرید از پیش نوشته‌شده نداشتند، بیان کرد: شاید مردم در فضای مجازی چنین عادتی نداشته‌باشند، اما می‌بینم که بازخورد خیلی خوب و عالی بوده‌است.

او با اشاره به اینکه در نمایشگاه مجازی کتاب، بیشتر، عناوین شناخته شده از ناشران مطرح خریداری می‌شود، ادامه داد: کتاب‌هایی که خوب می‌فروشیم کتاب‌های کاملا شناخته شده‌است، مانند «چشم‌هایش» نوشته بزرگ علوی، مجموعه اشعار احمد شاملو و سیمین بهبهانی، کتاب «خوشه‌های خشم» اثر جان اشتاین بک و ... مخاطبان این نمایشگاه بیشتر کتاب‌هایی را می‌خرند که از آن‌ها شناخت قبلی دارند، همچنین در این نمایشگاه شاهد نتایج سال‌ها فعالیت در این حوزه بودم، چراکه مخاطبان به ناشران قدیمی اعتماد بیشتری دارند.

رئیس‌دانایی با بیان اینکه شرکت پست در نخستین دوره نمایشگاه مجازی همکاری خوبی با ناشران داشته‌است و افزود: روزانه حدود 500 بسته پست می‌کنیم. ناشران می‌توانند تا 100 بسته پستی را با کمک ماشین‌ها سیاری که در نظر گرفته‌شده‌است، ارسال کنند و برای ارسال تعداد بالاتر باید به مراکز پست مراجعه شود.

به گفته این ناشر، نمایشگاه مجازی کتاب می‌تواند مانند نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دوره 10 روزه برگزار شود، تا افرادی که به تازگی با نحوه استفاده از سایت نمایشگاه آشنا می‌شوند، بتوانند در روزهای آینده خرید موفق داشته‌باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط