دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
نشر چشمه برای رسیدگی به هزاران سفارش به نیروهای توانمند نیاز دارد

مدیر نشر چشمه گفت: 24 ساعته به تعداد فاکتورها افزوده می‌شود. پاسخ‌دهی به این تعداد تقاضا نیازمند نیروی لجستیک توانمند است، احتمالا به همین دلیل میان مخاطبان نشر چشمه نارضایتی به وجود می‌آید

بهرنگ کیائیان، مدیر دفتر نشرچشمه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به اینکه در ارائه کتاب‌ها در سایت نمایشگاه مجازی کتاب، توضیح داد: مجموعه چشمه از نظر عملکردی در ساختار نمایشگاه مجازی کتاب با مشکلاتی مواجه شده‌است؛ چراکه باید به هزاران فاکتور رسیدگی شود.

او ادامه داد: به صورت 24 ساعته به تعداد فاکتورها افزوده می‌شود. پاسخ‌دهی به این تعداد تقاضا نیازمند نیروی لجستیک توانمند است، احتمالا به همین دلیل میان مخاطبان نشر چشمه نارضایتی به وجود می‌آید و ناشران تحت فشار بیشتری قرارخواهندگرفت.

او با طرح این سوال که چگونه می‌توان برای 500 نفر در روز فاکتور تهیه کرد؟ افزود: باید برای هر سفارش، کتاب‌ها را بسته‌بندی و پست کرد. برای انجام این کار نیاز به 15 تا 20 نیرو است، در حالی که به این موضوع فکر نشده‌.

کیائیان، با اشاره به معضل قاچاق و کتاب‌سازی که بر آمار کتاب‌های پرفروش، تاثیر منفی می‌گذارد، گفت: کتاب‌هایی از نشر چشمه که به صورت غیرقانونی در بازار تکثیر شده‌اند، در نمایشگاه مجازی کتاب عرضه شده‌است. برای مثال کتاب «جزءاز کل» را که از پرفروش‌ترین کتاب‌های هر ساله نمایشگاه کتاب است، اما در نمایشگاه مجازی، فروش نمی‌رود و دلیلش وجود نسخه‌های کپی‌برداری شده است.

او ادامه داد: در حالی امکان فروش کتاب‌هایمان را نداریم که بسیاری از کتاب‌های چشمه که به صورت غیرقانونی ترجمه و منتشر شده‌اند، در سایت در دسترس هستند. متاسفانه بسیاری از مخاطبان این مشکل را از نشر چشمه می‌دانند و حتی یکی از دست‌اندرکاران نمایشگاه در مصاحبه‌ای تمام تقصیرها را بر گردن ناشران انداخته‌بود. این در حالی است که ناشران هم ممکن است مشکلاتی داشته‌باشند اما سایت و زیرساخت‌ها آن هم مشکلاتی دارد.

مدیر دفتر نشر چشمه با اشاره به اینکه ساختار نمایشگاه‌های کتاب که پیش از این به صورت حضوری برگزار می‌شد، به مخاطب این اجازه را می‌داد تا با گشت‌زنی در راهروهای نمایشگاه با ناشران جدید و تازه‌های نشر آشنا شود، گفت: روند قبلی برای ناشرانی که بنیه کمتری دارند، خیلی خوب بود اما الان افراد فقط از روی لیست کتاب می‌خرند و فکر می‌کنم ناشران کوچک‌تر بهره‌ای از این نمایشگاه نبرند.

به گفته کیائیان با توجه به اینکه مردم و ناشران دو روز نخست نمایشگاه کتاب را از دست داده‌اند، خواستار تمدید این رویداد فرهنگی برای جبران آن روزها شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط