چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
نسخه انگلیسی اثر برگزیده جایزه کتاب سال زنجان در راه نشر

الهه موسوی، نویسنده زنجانی که با کتاب «جنگ به روایت لبخند» در دومین جایزه کتاب سال استان زنجان برگزیده شد، از عرضه ترجمه انگلیسی این اثر در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، کتاب «جنگ به روایت لبخند» در بخش دفاع مقدس دومین جایزه کتاب سال استان زنجان شایسته تقدیر شناخته شده و سال گذشته در جشنواره «سرخ‌نگاران» هم برگزیده شد. این کتاب با زبان طنز و صمیمی،خاطرات شیرین جانباز زنجانی احمد محمدی را در دوران جنگ روایت می‌کند. نگاه ساده و صمیمی این کتاب رو به اتفاقات خوشایندی است که از دل تلخی‌های دوران دفاع مقدس بیرون آمده‌اند. بیان خاطرات در این کتاب از روزهای کودکی رزمنده کلید می‌خورد و تا تمام شدن سال‌های دفاع مخاطب را همراهی می‌کند. «جنگ به روایت لبخند» روایتگر لبخندهای پنهان و ناگفته رزمنده‌هایی که است که پشت جبهه‌های جنگ دیروز، لبخند‌های امروز را آفریده‌اند.

الهه موسوی نویسنده زنجانی و خالق این اثر در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با بیان اینکه این اثر، با موضوع دفاع مقدس و خاطرات احمد محمدی در 10 فصل و با زبانی طنز نوشته شده است، گفت: «جنگ به روایت لبخند» شامل خاطرات احمد محمدی از زمان کودکی تا حضور این رزمنده در جبهه است.

منتخب دومین جایزه کتاب سال استان زنجان افزود: این کتاب در طول چند سال و با انجام مصاحبه‌های شفاهی از احمد محمدی تدوین شده است. همانطور که از اسم کتاب برمی‌آید، این اثر در قالب طنز نوشته شده و در آن ارزش‌های دفاع مقدس و سختی‌هایی که رزمندگان متحمل شده‌اند، تبیین شده است.

وی با اشاره به استقبال به عمل آمده از کتابش، گفت: به علت طنزگونه بودن لحن کتاب، استقبال خوبی از آن به عمل آمد؛ از همین رو بنا داریم در آینده نزدیک کتاب را به زبان انگلیسی هم چاپ کنیم.


موسوی با اشاره به اینکه کتاب جنگ به روایت لبخند از ارزش‌های اجتماعی و دفاع مقدس که کمرنگ شده است، دفاع کرده است، عنوان کرد: باید گنجینه‌های انقلاب اسلامی با تهیه و تدوین کتاب، دست به دست شود و خانواده‌های شهدا و ایثارگران مورد تکریم قرار گیرند، چراکه وظیفه سنگینی در خصوص شهدا بر عهده همگان است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس مقوله‌ای است که به ‌راحتی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد و درواقع کار کردن در حوزه دفاع مقدس یک سرمایه‌گذاری اجتماعی است، اضافه کرد: همه باید در حوزه دفاع مقدس و پاسداری از خون شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و پایداری، خود را مسئول بدانند که به‌طور یقین نویسندگی از جمله کارهای ارزشمند در این حوزه است.

این نویسنده با بیان اینکه قشر وسیعی از رزمندگان دوران جنگ را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دادند، یادآور شد: به‌عقیده من نویسندگان جوان برای اطلاع از وقایع دوران دفاع مقدس، می‌توانند نسبت به نگارش خاطرات رزمندگان اقدام کنند. از طرفی چون نسل جوان اطلاعی از اتفاقات و حوادث دفاع مقدس ندارند، از همین رو نگارش کتاب‎های موضوعی دفاع مقدس کمک شایانی به آگاهی آنها خواهد کرد.

موسوی که کتاب «کتاب جنگ به روایت لبخند«، نخستین تجربه کاری‌اش بوده است، همچنین در ارتباط با مشکلات حوزه نشر و چاپ کتاب، گفت: برای چاپ آثار با کیفیت باید نویسندگان حمایت شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها