یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
ارسال 137 اثر به جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی

به گفته دبیر جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی، تاکنون 137 اثر به این جشنواره ارسال شده است.

محمد ربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار حبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: تاکنون 14 دوره جشنواره امام رضا (ع) در زنجان برگزار شده و خوشبختانه در دوره‌های مختلف استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه آثار برگزیده همه این دوره‌ها به صورت یک مجموعه کتاب چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است، گفت: حتی مجموعه آثار دوره اول به زبان ترکی نیز ترجمه و منتشر شده است.

دبیر جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی با اشاره به اینکه امسال نیز هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در حال برگزاری است، اضافه کرد: استان زنجان میزبان بخش داستان این جشنواره به زبان ترکی است.

احمدخانی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی از رهگذر داستان نویسی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) است، گفت: هفت محور اصلی و دو محور ویژه برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سبک زندگی و سیره امام رضا(ع)، آثار هجرت امام رضا (ع) به ایران، خاندان، اصحاب و یاران امام، فرهنگ زیارت، امام رضا (ع) خانواده، کودکان و نوجوان و همچنین امام رضا (ع) و نماز بوده و دو موضوع ویژه نیز شامل جلوه های فرهنگ رضوی در دوران دفاع مقدس و بهره‌گیری از معنویات امام رضا (ع) در مواجهه با مسائل خصوصا بیماری کرونا محورهای این جشنواره است.

دبیر جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی با اشاره به اینکه جشنواره در سه بخش داستان بلند و رمان، داستان کوتاه و داستانک برگزار می‌شود، گفت: تاکنون 137  اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که شامل 8 داستان بلند، 27 داستان کوتاه و 102 داستانک است.

وی با اشاره به استقبال به عمل آمده از برگزاری این جشنواره افزود: به دلیل استقبال زیاد مهلت ارسال آثار به جشنواره تا هفتم بهمن ماه تمدید شده است و اعلام نتایج 11 بهمن ماه خواهد بود.

احمدخانی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همه مراحل جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها