یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
سازوکار خرید و فروش در نمایشگاه مجازی کتاب شفاف است و واسطه‌ها حذف شده‌اند

مدیرمسئول انتشارات «نیکان کتاب» در زنجان با تأکید بر اینکه نمایشگاه مجازی به لحاظ نقدینگی، کمک بزرگی به ناشران می‌کند، گفت: سازوکار خرید و فروش در نمایشگاه مجازی شفاف است و واسطه‌ها حذف شده‌اند.

شهین رومی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران فرصتی را در اختیار اهالی نشر و دوستداران کتاب قرار داده است که باید آن‌ را به فال نیک گرفت و امیدوار بود در دوره‌های بعد بهتر و پررونق‌تر هم شود.

مدیرمسئول انتشارات نیکان کتاب زنجان با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی تجربه جالبی برای اهالی کتاب و نشر است، افزود: استفاده درست از این فرصت موجب معرفی و تبلیغ بهتر کتاب‌ها و حتی فروش بیشتر آنها خواهد شد.

رومی با اشاره به اینکه نمایشگاه مجازی به لحاظ نقدینگی، کمک بزرگی به ناشران می‌کند، افزود: سازوکار خرید و فروش در نمایشگاه مجازی شفاف است و واسطه‌ها حذف شده‌اند.

وی با بیان اینکه از دیگر مزیت‌های نمایشگاه مجازی کتاب، امکان دسترسی گسترده‌تر به کتاب‌ها و خرید کتاب با تخفیف است، تصریح کرد: از طرفی امسال در نمایشگاه کتاب تهران، بسیاری از ناشران شهرستانی و همچنین هموطنان در سایر استان‌ها حضور دارند؛ در حالی که قبلا این امکان برای آنها فراهم نبود.

مدیرمسئول انتشارات نیکان کتاب زنجان با اشاره به اینکه از دیگر مزیت‌های نمایشگاه مجازی کتاب، امکان دسترسی گسترده‌تر به کتاب‌ها و خرید کتاب با تخفیف است، افزود: مزیت دیگر نمایشگاه مجازی کتاب این است که هزینه رفت‌و‌آمد و هزینه پستی برای خریدار تحمیل نمی‌شود.

رومی تصریح کرد: هدف این نمایشگاه کمک به افزایش نقدینگی و توسعه مالی به ناشران و اهالی نشر است که خود این کار می‌تواند بخشی از مشکلاتی را که در این عرصه وجود دارد، برای دست‌اندرکاران صنعت نشر حل کند.

وی افزود: البته به علت جدیدبودن نمایشگاه کتاب مجازی، برخی از افراد با شیوه دسترسی به کتاب‌ها آشنایی لازم را ندارند، اما در طی چند روز گذشته این روال بهتر شده است.

مدیرمسئول انتشارات نیکان کتاب زنجان در ادامه ضمن مثبت ارزیابی‌کردن برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی و تأکید بر حل مشکلات آن گفت: امیدواریم طی سال‌های آتی هم نمایشگاه به صورت فیزیکی و هم به صورت مجازی برگزار شود، چرا که به عقیده من فروش کتاب به این شکل بیشتر نیز شده است.

رومی با اشاره به اینکه انتشارات نیکان کتاب با 100 عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور دارد، تصریح کرد: فروش کتاب‌ها از روز نخست قابل قبول بوده و از استان‌های مختلف از جمله قم، کاشان، تهران، خراسان رضوی و جنوبی و زنجان خریدار داشتیم.

مدیرمسئول انتشارات نیکان کتاب زنجان با اشاره به اینکه پشتیبانی خوبی از خرید و فروش کتاب‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم به همین شیوه کتاب‌ها به دست خریدار برسد.

وی با اشاره به اینکه انتشارات نیکان کتاب در ایام کرونا 50 عنوان کتاب را چاپ کرده است، گفت: در ایام کرونا فرصتی برای معرفی این کتاب‌ها نبود، اما نمایشگاه مجازی کتاب این فرصت را فراهم ساخته است.

رومی با اشاره به اینکه از زنجان فقط دو انتشاراتی در نمایشگاه مجازی کتاب حضور دارند، بیان کرد: امیدواریم در نمایشگاه‌های بعدی انتشاراتی‌های بیشتری حضور پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها