شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
فهرست پیشنهادی سیامک گلشیری

سیامک گلشیری، نویسنده نام‌آشنای حوزه نوجوان فهرست پیشنهادی خود را برای خرید از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که اردیبهشت‌ماه هرسال میزبان علاقه‌مندان به کتاب بود، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و بسیاری از دست‌اندرکاران این حوزه اعم از ناشران، نویسندگان، مترجمان و علاقه‌مندان را چشم‌براه گذاشت تااینکه بالاخره تصمیم به برگزاری آن به صورت مجازی در بهمن ماه امسال گرفته شد. براین اساس نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن‌ماه در وب سایت tehranbookfair.ir آغاز به کار کرد و تا ششم بهمن‌ماه ادامه دارد.
 
اما نکته حائز اهمیت، دست‌آوردهای ما از این نمایشگاه و انتخاب درست کتاب‌هایی است که می‌توانیم تهیه کنیم. به همین دلیل در پرونده «پیشنهاد نویسندگان کودک و نوجوان برای نمایشگاه کتاب تهران» به سراغ اهالی این حوزه رفتیم و از آنها خواستیم تا فهرست کتاب‌های پیشنهادی خود را به مخاطبان ایبنا ارائه دهند.
 
سیامک گلشیری معتقد است نمایشگاه مجازی کتاب تهران، هرچند که نمی‌تواند مثل نمایشگاه حضوری کتاب باشد اما هربرنامه‌ای که به فروش کتاب کمک کند، خوب است و اظهار امیدواری می‌کند تا سال آینده شاهد برگزاری حضوری نمایشگاه کتاب تهران باشیم.
 
این نویسنده در ادامه فهرست پیشنهادی خود را اعلام می‌کند و می‌گوید: از جمله کتاب‌هایی که می‌توانم برای خرید در نمایشگاه مجازی کتاب تهران به مخاطبان نوجوان پیشنهاد دهم عبارتند از:
 

مجموعه «جادوگرها»  
مجموعه چهارجلدی از رولد دال با عنوان «جادوگرها» که با ترجمه محبوبه نجف‌خانی از سوی نشر افق راهی کتابفروشی‌ها شده است. عنوان‌های این مجموعه عبارتند از: «غول بزرگ مهربان»، «چارلی و آسانسور بزرگ شیشه‌ای» و «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی». این کتاب‌ها دارای تخیل فوق‌العاده‌ای هستند و نثر بسیار جذابی دارند که تاحدی مترجم توانسته این نثر را دربیاورد.
 
نشر افق این مجموعه چهارجلدی را با قیمت 124 هزار تومان منتشر کرده است.
 

رمان «پینوکیو» 
رمان «پینوکیو» اثر نویسنده نام آشنای ایتالیایی کارلو کولودی است که در قرن نوزدهم نوشته شده و شخصیت اصلی این داستان، آدمکی چوبی است که دماغ چوبی‌اش مشخصه بارز این شخصیت تخیلی است. نشر افق این کتاب را با ترجمه بهروز غریب‌پور منتشر کرده و ترجمه خوبی دارد. متن کتاب بطورکلی نسبت به فیلم‌ها و کارتون‌هایی که از آن ساخته شده متفاوت است و با یک اثر کاملا ادبی مواجه هستیم.

نشر افق، کتاب «پینوکیو» را با قیمت 180 هزار تومان منتشر کرده است.
 

«کتاب گورستان» 
«کتاب گورستان» اثر نیل گی‌من که با ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی از سوی نشر افق منتشر شده است. این کتاب ماجرای پسری هجده‌ماهه را بیان می‌کند که همه افراد خانواده‌ او به قتل می‌رسند و او سر از قبرستانی متروک در می‌آورد و در میان ارواح گورستان بزرگ می‌شود و مهارت‌های عجیبی کسب می‌کند. فضایی که نویسنده در این کتاب به تصویر کشیده و تاحدی هم طنزآمیز است، بسیار فوق‌العاده است. درواقع او توانسته این فضای گروتسک را به خوبی به مخاطب منتقل کند.

نشر افق «کتاب گورستان» را با قیمت 47 هزار تومان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها