شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با استقبال گسترده‌‌ مردم مواجه شد

مدیر فروش نشر «ماهی» معتقد است: با وجود مشکلات فنی در روزهای ابتدایی آغاز به کار سایت نمایشگاه که البته رفع شد، حضور مردم برای خرید کتاب چشم‌گیر بود و با تبلیغات هدفمند می‌تواند گسترده‌تر باشد.

محمد واشویی، مدیر فروش نشر «ماهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به گذشت سه روز از برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، استقبال و خرید از نمایشگاه را خوب توصیف کرد و گفت: با وجود مشکلات فنی در روزهای ابتدایی آغاز به کار سایت نمایشگاه که البته رفع شد، حضور مردم برای خرید کتاب چشم‌گیر بود.
 
واشویی عنوان کرد: اگر تبلیغات بیشتر و هدفمندتری از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران صورت بگیرد، قطعا در روزهای آتی با استقبال بیشتری از سوی مردم برای خرید کتاب مواجه خواهیم شد.

وی افزود: یکی از مشکلات فنی موجود که کار را کمی برای ناشران دشوار کرد، این بود که امکان اضافه‌کردن کتاب‌های جدید برای ناشران در پنل وجود ندارد.
 
مدیر فروش نشر «ماهی» همکاری شرکت ملی پست با ناشران را در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از لحاظ عملکرد سیستم بارکدخوان و کاهش هزینه ارسال کتاب به مشتریان برای ناشران را اقدامی مثبت و موثر دانست و عنوان کرد: البته یکی از چالش‌هایی که درخصوص عملکرد شرکت ملی پست با آن مواجه هستیم، رساندن کتاب‌ها به مراکز پستی ثابت است که ظرفیت آن‌ها تکمیل بوده‌ و کتابی دریافت نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: پشتیبانی شرکت ملی پست باید از فعالیت مراکز پستی گسترده‌تر باشد و جدی‌تر دنبال شود. ماشین‌های سیار پستی در سطح شهر برای جمع‌آوری کتاب‌ها وجود ندارد و باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای انجام این کار در روزهای آتی صورت بگیرد. البته به‌دلیل اینکه نخستین تجربه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران را از سر می‌گذرانیم، این چالش‌ها در گام‌ نخست طبیعی است.
 
به‌گفته واشویی، اگر مشکلات فنی سایت نمایشگاه مجازی کتاب برطرف شود و بتوان لحظه‌ای کتاب‌های جدید را به پنل انتشاراتی‌ها اضافه کرد، قطعا برگزاری نمایشگاه مجازی موثرتر خواهد بود.
 
واشویی با تاکید بر ضرورت پیگیری شرایط کتاب‌فروشی‌ها و کارکرد فروشگاهی‌ نمایشگاه‌های کتاب اشاره کرد: ناشر به‌عنوان تولیدکننده همیشه از طریق مراکز پخش کتاب و یا کتاب‌فروشان مورد رجوع قرار می‌گیرد؛ اما وقتی دست ناشر برای فروش کتاب باز باشد، قطعا کار کتاب‌فروشان با مشکلاتی مواجه خواهد شد. از این منظر، فکر می‌کنم نمایشگاه کتاب می‌تواند در بعد نمایشگاهی خود باقی بماند و وارد کار فروش نشود.

وی افزود: معتقدم که نمایشگاه کتاب نیز می‌تواند پس از این تجربه در فضای مجازی و آنلاین باقی مانده و به کار خود ادامه بدهد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها