شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
حضور 170 ناشر از استان قم در نمایشگاه مجازی کتاب تهران

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از حضور 170 ناشر از این استان در نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد.

روح‌الله کریمی رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: نمایشگاه کتاب تهران اتفاقی است که امسال برای اولین‌بار به این شیوه (مجازی) برگزار می‌شود. اگرچه نمایشگاه‌ها به‌صورت فیزیکی شور و حال خاصی در بین مخاطبان ایجاد می‌کنند اما به‌دلیل شیوع ویروس کرونا‌ و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امسال نمایشگاه به‌صورت مجازی تجربه می‌شود.
 
وی اضافه کرد: راحت بودن خرید کتاب، سفارش کتاب از منزل و محل کار و دریافت آن به‌صورت رایگان از ویژگی‌های نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران است.
 
کریمی یادآور شد: می‌توان گفت این نمایشگاه فرصتی است تا ناشران به‌دنبال مخاطب خود در فضای مجازی باشند. بالتبع با رشد تکنولوژی ناشران هم باید روش‌های جدیدی غیر از عرضه فیزیکی کتاب را دنبال می‌کنند.
 
رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به حضور ناشران قُمی در نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و افزود: در استان قم حدود 1300 ناشر فعالیت می‌کنند که از این میان بیش از 170 ناشر در نمایشگاه مجازی تهران شرکت کرده‌اند.
 
این مقام مسئول بیان کرد: اهالی قلمی که بن‌کارت خرید کتاب بانک شهر و دارای موجودی از سال­‌های گذشته را در اختیار دارند و نام و نام­ خانوادگی آن­ها روی کارت حک شده باشد، می­‌توانند با مراجعه به شعب بانک شهر در سراسر کشور و دریافت کد و رمز دوم نسبت به استفاده از این بن‌کارت­‌ها در سامانه نمایشگاه مجازی کتاب تهران اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها