جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
2 انتشاراتی زنجان در نمایشگاه کتاب مجازی تهران حضور دارند

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: طبق آمار گرفته شده از کل ناشران زنجان، 2 انتشاراتی زنجان در نمایشگاه کتاب مجازی تهران حضور دارند.

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای عرضه آثار ناشران و تولیدکنندگان و پدیدآورندگان است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این نمایشگاه‌ هم در تهران و هم در استان‌ها فرصت بسیار مناسبی برای علاقه‌مندان کتاب از یک‌سو و از سوی دیگر برای ناشران و تولیدکنندگان و پدیدآورندگان است، افزود: اعتلای فرهنگ نوشتاری، ارتقای سطح دانش و فرهنگ عمومی و بهبود شرایط نویسندگان، مؤلفان و مترجمان در زمینه کتاب‌های ارزشمند و دارای مزیت‌های فرهنگی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه از کتاب در ایام کرونا استقبال بیشتری شده ‌است، اضافه کرد: با توجه به اینکه مردم در این ایام فراغت بیشتری دارند از همین رو باید تازه‌های نشر در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

احمدخانی با بیان اینکه 40 انتشاراتی در استان زنجان دارای مجوز هستند، گفت: در نمایشگاه مجازی کتاب انتشارات «نیکان کتاب» و «قلم مهر» حضور دارند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: تعداد 40 ناشر در این استان زنجان فعال است که از این تعداد در سال گذشته تعداد 20 ناشر اقدام به چاپ 220 عنوان کتاب کردند.

احمدخانی با اشاره به اینکه علاوه بر برگزاری نمایشگاه کتاب اقدامات حمایتی نیز از ناشران و مؤلفان انجام می‌دهد، تصریح کرد: با توجه به اعتباراتی که از سوی وزارتخانه اختصاص پیدا می‌کند، اصولاً خرید کتاب از مؤلفان و ناشران در سه ماهه آخر سال رخ می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها