پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
طرح «سفیران کتاب» در روستای قطور شهرستان خوی آغاز شد

مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی از اجرای طرح سفیران کتاب با هدف دسترسی آسان به کتاب و حمایت از ترویج کتابخوانی در جامعه عشایری در بخش قطور این شهرستان خبر داد.

هادی درستی،  مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه شهرستان خوی دارای ۹ کتابخانه عمومی در سطح شهر و شهرهای حومه است، اظهار کرد: رشد و توسعه هر ملتی نسبتی مستقیم با میزان کتاب و کتابخوانی دارد و در سال‌های اخیر  با وجود رشد روزافزون رسانه‌های گوناگون، هیچ چیز جای کتاب را نگرفته است.

وی افزود: طرح سفیران کتاب در روستای قطور شهرستان خوی با  هدف دسترسی آسان به کتاب و حمایت از ترویج کتابخوانی در جامعه عشایری آغاز شد.

درستی ادامه داد: در قالب این طرح، یک نفر به عنوان سفیر کتاب، کتب درخواستی مردم این بخش را از کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان به دست آنها می‌رساند و سفیر مستقر در این منطقه تاکنون ۴۰ نفر را به عضویت کتابخانه‌ها درآورده و لیست کتب درخواستی به ازای هر نفر پنج کتاب را در دوره ۱۴ روزه به دستشان می‌رساند و آنها پس از مطالعه کتب دیگر را درخواست می‌کنند.

مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی با بیان اینکه این اقدام فرهنگی به زودی در شهرهای ایواوغلی و فیرورق این شهرستان نیز آغاز می‌شود، گفت: همه افراد بدون محدودیت سنی با صدور کارتی از مزیت‌های سفیر کتاب بهره‌مند می‌شوند و خدمات نیز به‌ صورت رایگان در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

درستی اظهار کرد: استمرار و امکان انتخاب کتاب از ویژگی‌های این برنامه است و امکان جست‌ و جوی کتاب مورد نیاز در این طرح بر اساس منابع کتابخانه‌ها از طریق اینترنت و گوشی تلفن همراه امکان پذیر بوده و شهروندان به کتب دلخواه خود از طریق سفیر می‌رسند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها