پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
«آلزایمر» تا «رنج روح» در نمایشگاه مجازی کتاب

انتشارات نخستین با 150 کتاب در نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران حضور دارد. «آلزایمر»، «عزت نفس»، «رنج روح» و مجموعه آشنایی با مشاهیر جهان ازجمله آثار شاخص این نشر در نمایشگاه هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشرِ نخستین، با بیش از چهار دهه فعالیت در عرصه چاپ و نشر کتاب، تاکنون صدها عنوان کتاب در زمینه‌‌های ادبیات، روان‌شناسی، بهداشت و سلامت، کودک و نوجوان و … منتشر کرده است.
 
ابوالقاسم فیض‌آبادی؛ مدیر انتشارات نخستین در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ایبنا، درباره حضور این مرکز نشر در نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیان کرد: در این نمایشگاه حدود 150 جلد کتاب از انتشارات نخستین عرضه شده که بیش از 15 عنوان از این آثار در سال 99 به چاپ رسیده‌اند. 25 عنوان از کتاب‌های عرضه شده، چاپ نخست هستند.
 
وی ادامه داد: با توجه به میزان فروش و بازخوردهای قبلی که از مخاطبان داشتیم، پیش‌بینی می‌کنم که در شاخه‌های عمومی، روانشناسی و مدیریت آثاری همچون «فلسفه» ترجمه شهاب‌الدین عباسی، «عزت نفس»، «مدیریت نفس»، «رنج روح»، «شاهزاده‌ای که خر شد» و «خواجه نصرالدین دردسرساز» با استقبال مواجه شوند. همچنین در حوزه کودک و نوجوان نیز احتمالا مجموعه آشنایی با مشاهیر جهان و «قصه‌ها و تصویرها» جزو پرفروش‌ها باشند.
 
این ناشر باسابقه با اشاره به یکی دیگر از آثار شاخص نشر نخستین در نمایشگاه مجازی کتاب تهران،‌ گفت: «آلزایمر؛ کسوفی قبل از غروب»، یکی از جدیدترین کتاب‌های پروفسور عبدالمیثاق قدیریان؛ روانپزشک و استاد ارشد دانشکده پزشکی دانشگاه مک‌گیل در کانادا و عضو برجسته جامعه روانپزشکان آمریکا است که سال 98 با ترجمه روحیه فنائیان راهی بازار نشر کشور شد.


فیض‌آبادی افزود: این کتاب به اختصار جنبه‌های زیستی، روانی، معنوی و علمی بیماری آلزایمر و زوال عقل را بررسی می‌کند. این اثر همچنین برخی از علائمِ هشداردهنده و عوامل خطرزای این بیماری و نقش خانواده‌ها، پرستاران و دوستانی که در مراقبت از این بیماران می‌کوشند را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و اطلاعات مفیدی را در زمینه‌های موردنظر ارائه می‌کند.
 
وی در ادامه درباره کیفیت برگزاری نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز توضیح داد: مسیر ثبت‌نام و حضور در این نمایشگاه چندان دشوار نبود. البته فکر می‌کنم در حجم و ترافیک بالای کاری، با مشکلاتی مواجه باشیم که با توجه به اینکه نخستین دوره است،‌ وجود یک سری نواقص چندان عجیب نخواهد بود. همه باید کمک کنیم این اتفاق خوب پیش رود و در دوره‌های بعد بهتر هم بشود.
 
مدیر انتشارات نخستین، بیان کرد: شیوع بیماری کرونا در کنار تمام آسیب‌ها و مشکلاتی که رقم زده، شاید فرصت‌های خوبی را نیز ایجاد کرده که تا قبل از کرونا توجه چندانی به آن‌ها نداشتیم. یکی از این فرصت‌ها، بحث فروش آنلاین و برگزاری همین نمایشگاه مجازی است. امیدواریم این فرصت‌ها، سکوی پرشی به سوی آینده بهتر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها