پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
عرضه 250 کتاب از انتشارات شهید کاظمی در نمایشگاه مجازی

مدیر انتشارات شهید کاظمی با اشاره به عرضه 250 عنوان کتاب از سوی این انتشارات در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: پیش‌بینی می‌کنم «یادت باشد»، «سربلند»، «مربع‌های قرمز»، «رفیق مثل رسول» و «حاج احمد» از پرفروش‌های ما در نمایشگاه باشند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات شهید کاظمی از سال 1391 با اهدافی همچون تولید وعرضه محصولات فرهنگی با اولویت کتاب‌های فاخر و تاثیر‌گذار در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ارائه خدمات و طرح‌های ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی، فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون حدود 500 عنوان کتاب به چاپ رسانده است.
 
حمید خلیلی؛ مدیر انتشارات شهید کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا، درباره حضور این انتشارات در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اظهار کرد: انتشارات شهید کاظمی با حدود 250 عنوان کتاب که نزدیک به 100 عنوان از آن‌ها در سال جاری منتشر شده، در نمایشگاه مجازی حضور دارد.
 
وی افزود: تقریبا تمامی کتاب‌های ما پرفروش بوده و خوشبختانه با استقبال مواجه شده‌اند. با توجه به بازخوردها و میزان فروش، استقبال از حدود 30 عنوان از کتاب‌های ما چشمگیرتر بوده که پیش‌بینی من این است که در این نمایشگاه مجازی نیز فروش بیشتری داشته باشند. ازجمله این کتاب‌ها می‌توان به «هنر اهل‌بیت (ع)»، «یادت باشد»، «سربلند»، «مربع‌های قرمز»، «رفیق مثل رسول»،‌ «کاش برگردی»، «دیدم که جانم می‌رود»، «آرام جان»، «به‌سوی کربلا» و «حاج احمد» اشاره کرد.
 
این ناشر، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه در سال جاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا به‌صورت فیزیکی برگزار نشد و برگزاری آن در سال آینده نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، باید از نمایشگاه مجازی کتاب استقبال کرد.

 
خلیلی تصریح کرد: البته در کار فروش کتاب، ارتباط چهره به چهره با مردم، اهمیت دارد و فروش نیز در نمایشگاه فیزیکی بالاتر است، ولی فروش کتاب به‌صورت مجازی نیز مزیت‌هایی دارد که در اختیار داشتن برخی مشخصات خریدار و همچنین امکان ارزیابی و برآورد، برخی از این مزیت‌ها هستند.
 
وی در پایان افزود: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در کل اتفاق خوبی است. البته ممکن است در دوره نخست نواقص و آزمون و خطاهایی هم داشته باشد. ولی با توجه به شرایط موجود، این نمایشگاه یک درگاه فروش خوب محسوب می‌شود. در طرح‌های فصلی نیز در دوره‌های نخست مقاومت‌هایی وجود داشت و نواقصی هم دیده می‌شد، ولی در ادامه این طرح‌ها به یک رویه خوب تبدیل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها