شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
بررسی تأثیر و نقش محتوا بر رشد ذهنی کودک در ششمین همایش چالش‌های کتاب کودک

ششمین همایش بحران و برون رفت؛ چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان با موضوع «تأثیر و نقش محتوا بر رشد ذهنی کودک» از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان سه‌شنبه هفت بهمن به صورت مجازی برگزار می‌شود.

زهرا یعقوبی دبیر نشست‌های تخصصی همایش چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری ششمین همایش بحران و برون‌رفت؛ چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان گفت: این نشست در ادامه پنج نشست قبلی برگزار خواهد شد و موضوع آن تاثیر و نقش محتوا بر رشد ذهنی کودک است که به دلیل اهمیت این موضوع به آن پرداخته می‌شود.
 
وی ادامه داد: در این جلسه درباره‌ اینکه کتاب کودک و نوجوان از مؤثرترین امکانات یادگیری و توسعه است و انتخاب درست محتوای مناسب که ناشی از تعمق است جریان یادگیری را تقویت خواهد کرد با حضور هدیه شریفی پژوهشگر حوزه کتاب و احمدرضا آذربایجانی نویسنده و پژوهشگر بحث و تبادل نظر خواهد شد.
 
یعقوبی با بیان اینکه کتاب کودک و نوجوان از موثرترین امکانات یادگیری و توسعه است درباره ضرورت برگزاری این همایش توضیح داد: اهمیت این یادگیری به خاطر آن است که اولین حلقه یادگیری موسوم به پیش سازمان دهنده را تشکیل می‌دهد،  پیش سازمان‌دهنده در یادگیری تداعی‌گر همان القای اولیه برای دانستن، شناختن و فهمیدن است، به طور مثال وقتی ما برای اولین بار تصویر شیئی را به کسی نشان می‌دهیم ذهن او را برای فهم آن موضوع آماده می کنیم و چگونگی اولین ارایه در حلقه‌های یادگیری بعدی به شدت موثر خواهد بود.
 
وی تاکید کرد: کودکان زیر هفت سال ممکن است یک کتاب را با والدین خود صدها بار مرور کنند، این القای مشترک بر کودک و والدین، جزو موثرترین فاکتورهای یادگیری و حتی مخرب در یادگیری می‌تواند محسوب شود.
 
یعقوبی با بیان اینکه انتخاب مناسب محتوای مناسب که ناشی از تعمق است جریان یاد گیری را تقویت خواهد کرد، ادامه داد: این یادگیری فقط برای کودکان نیست بلکه والدین آنها نیز در این یادگیری و ثمرات آن شریک هستند و تلاش می‌شود در این همایش به موضوعاتی از این دست اشاره شود.
 
این نشست در روز سه‌شنبه 7 بهمن ماه از ساعت 15:30 الی 16:30 در دفتر انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آن را در صفحه‌ اینستاگرام انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به نشانی nasherane_ketabe_Kodak دنبال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها