دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
«ملیکا، عروس آسمانی» به شیراز آمد

رمان «ملیکا، عروس آسمانی» نوشته «فاطمه ارشدی» نویسنده اهل شهرستان پاسارگاد در شیراز منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، «ملیکا، عروس آسمانی»، قصه عشق و دلدادگی نرگس، مادر امام زمان (عج) و با نگاهی نوین و عاشقانه است.
 
فاطمه ارشدی، نویسنده این رمان گفت: نگارش داستان فوق، بر اساس پژوهش‌های بسیار در متون تاریخ کتاب‌هایی نظیر کمال‌الدین، اثر شریف شیخ صدوق، مفاتیح الجنان اثر شیخ عباس قمی، بحارالانوار مجلسی و کتاب‌های نویسندگان معاصر صورت گرفته است. در کتاب شریف مفاتیح الجنان، در قسمت زیارت «سر من رأی» در زیارت والده حضرت قائم (عج)، که ایشان را ملکه دنیا و آخرت خطاب  می‌کند، اینگونه به ایشان سلام داده می‌شود: سلام بر توای شبیه مادر موسی، (که اشاره به بارداری مخفی آن بانوی گرانمایه دارد) و سلام بر توای دختر حواری عیسی (ع)، که اشاره به نسب مادری حضرت نرجس خاتون (ع)، دارد که ایشان در ابتدا مسیحی و مادر ایشان از نسل حضرت شمعون، وصی حضرت عیسی است و از آنجا که بیشتر اسقف‌های مسیح در دولت روم شرقی نفوذ داشتند با خاندان امیراتوران روم شرقی وصلت و پیوند ازدواج صورت می‌گرفت، که در کتاب «ملیکا، عروس آسمانی» نیز مادر امام زمان (عج) را شاهزاده‌ای از روم عنوان می‌کند. همچنین در زیارت «سر من رأی» می‌فرماید: سلام بر توای بانوی وصف شده در انجیل که اشاره دارد که اوصاف آن بانوی جلیله در کتاب آسمانی انجیل توصیف شده و ظهور منجی با عنوان «پسر انسان» مژده داده شده است و سرنوشت مادر امام زمان به اراده پروردگار، چنین رقم خورده است که ایشان از دربار قیصر روم به خانه امام معصوم راه پیدا می‌کنند، همسر امام و مادر امام معصوم می‌شوند.
فاطمه ارشدی، نویسنده اهل شهرستان پاسارگاد و مولف این رمان نیز درباره انگیزه خود از نگارش «ملیکا، عروس آسمانی» به خبرنگار ایبنا گفت: همه چیز از آنجا شروع شد که عشق واقعی را وقتی درک کردم که آن را در زندگی پیشوایان دین اسلام یافتم و عشق خالص آنان به خدا، خانواده و آفریده‌های الهی، دستمایه نوشته‌هایم شد؛ چراکه آنان خود سراپا عشق، مهر و عاطفه‌اند و باید در وجود آنان عشق را جستجو کرد.
 
وی در مورد نشر رمان‌هایی در این خصوص و تاثیر آن بر نوجوانان و جوانان به‌ویژه دختران امروز و الگو گرفتن آنها از شخصیت اصلی این رمان در پایداری عشق، گفت: جوانان به ویژه دختران، سرشار از عاطفه‌اند و وقتی که بذر عشق در قلبشان جوانه می‌زند، در عالم خیال به‌دنبال الگویی هستند تا هم‌ذات‌پنداری کنند؛ پس چه بهتر که نویسنده، زندگی عاشقانه امامان معصوم را دستمایه آثار خود کرده و آنان را الگو جوانان قرار داده تا جوانان و دختران در دام عشق‌های دروغین و هوس آلود گرفتار نشوند.
 
وی ادامه داد: من در کتاب «بانویی غرق در نور» عشق حضرت خدیجه (س) را به پیامبر اسلام و در کتاب «یاس خوشبوی یاسین» عشق پاک حضرت فاطمه (س) به مولا علی (ع) و در کتاب «ملیکا، عروس آسمانی» عشق خالص نرگس (س) نسبت امام حسن عسکری (ع) را به تصویر کشیده‌ام و مفتخرم که همه شخصیت‌های اصلی داستان‌هایم زن بوده‌اند.
 
این نویسنده در خصوص نشر چنین کتاب‌هایی تاکید کرد: انتشار چنین آثاری با هدف آشنایی نسل جوان با زندگی پیشوایان دین به ویژه، زندگی صاحب‌الزمان (عج) و افروختن عشق و اشتیاق جوانان نسبت به آن حضرت و ائمه معصومین (ع) وظیفه هر نویسنده و ناشری است که باید در این راه گام بردارند و هدف من، آشنایی جوانان با مادر والای آن حضرت بود. عموم، خصوصاً جوانان با مادران والای ائمه آشنایی بسیار اندک دارند و کتاب حاضر می‌تواند تا حدودی این خلاء را پر کند.
 
یادآور می‌شود، کتاب «ملیکا، عروس آسمانی»، سومین اثر فاطمه ارشدی در ۳۱۳صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات نویسندگان پارس در دی‌ماه جاری در شیراز منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها