دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
نخستین همایش ملی بررسی تاریخ فرهنگ و هنر در زنجان برگزار می‌شود

مدیرعامل انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان گفت: نخستین همایش ملی بررسی تاریخ فرهنگ و هنر در زنجان برگزار می‌شود.

مهدی افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: وبینار مجازی، دارالسعاده خمسه در قالب نخستین همایش ملی بررسی تاریخ فرهنگ و هنر زنجان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش در محورهای جغرافیای عرفان و فلسفه در ولایت خمسه با تأکید بر اندیشه‌های شیخ اشراق، نقش کوچ قبایل و طوایف به ولایت خمسه در ادوار تاریخی و نقش آن در شکل‌گیری اندیشه‌ها و فرهنگ منطقه و ساختار فرهنگی و اجتماعی مردم خمسه برگزار می‌شود.

افضلی گفت: از دیگر محورهای همایش ملی بررسی تاریخ فرهنگ و هنر زنجان بافت اجتماعی و جمعیتی ولایت خمسه، ویژگی‌های ادبی و زبانی مردم خمسه و تاریخچه حوزه‌های علمیه زنجان است.

وی با اشاره به تقویم برگزاری این وبینار گفت: مهلت ارسال مقالات به این وبینار تا 7 اسفندماه است و زمان برگزاری آن نیز 21 اسفندماه مصادف با مبعث رسول اکرم (ص) خواهد بود.

مدیرعامل انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان گفت: این وبینار با همکاری مرکز تحقیقات زنجان‎شناسی دانشگاه آزاد زنجان و انجمن دوستداران تاریخ فرهنگ و هنر زنجان برگزار می‌شود.

وی به سایر فعالیت‌های این انجمن نیز اشاره کرد و گفت: سال قبل نیز جایزه کتاب شیخ اشراق به همت انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان برای نخستین بار در زنجان برگزار شد.

به گفته افضلی، این برنامه در قالب یک رویداد فرهنگی با موضوع فلسفه اشراق و سهروردی و در بخش دیگر در موضوع تاریخ، فرهنگ و هنر زنجان، برگزار شد که در بخش اخیر، ۵۷ کتاب که ۹۰ درصد آنها در داخل استان به چاپ رسیده بود، شناسایی و مورد داوری قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها