سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
شهرداری دامغان مصوبه نامگذاری «میدان کتاب» را اجرایی نکرده است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر دامغان از بی‌توجهی شهرداری به اجرای مصوبه شورا در خصوص نامگذاری یکی از میادین شهر به نام «میدان کتاب» گلایه کرد و گفت: زمان نامگذاری میدان کتاب مصوب شد شهرداری بلافاصله پس از تغییر نام «میدان ورزش» به «میدان کتاب» نسبت به ساخت اِلمان مرتبط اقدام نماید که علی رغم گذشت چندین سال تاکنون این اِلمان نصب نشده است.

سیدمحمود حسینی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر دامغان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: با تصمیم متولیان فرهنگی دامغان مقرر شد در 4 نقطه شهرستان دامغان، 5 اِلمان کتاب از نویسندگان دامغان تهیه و نصب شود.

وی با اشاره به اینکه این اِلِمان‌ها به‌صورت فصلی تغییر می‌یابند، یادآور شد: تصمیم داریم جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و تجلیل از نویسندگان بومی، تمامی نویسندگان دامغان و آثارشان را معرفی کنیم.

حسینی‌پور ضمن بیان تشکیل کارگروه تخصصی طراحی و نصب اِلِمان‌های کتاب زیر نظر انجمن کتابخانه‌های عمومی، گفت: محل نصب و انتخاب کتاب‌ها بر عهده کارگروه تخصصی است با این تفاوت نسبت به گذشته که محل نصب آنها در نقاط مختلف شهر خواهد بود.

عضو شورای شهر دامغان تصریح کرد: هفته آتی کارگروه مورد نظر پیشنهادهای خود را به کمیسیون فرهنگی شورای شهر خواهند داد و پس از تصویب پیشنهادات در شورا، شهرداری اِلِمان‌های کتاب را تا قبل از پایان سال 99 نصب خواهد کرد.

حسینی‌پور در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین تکلیف اِلِمان میدان کتاب در دامغان، افزود: در زمان نامگذاری میدان کتاب مصوب کردیم شهرداری بلافاصله پس از تغییر نام «میدان ورزش» به «میدان کتاب»، نسبت به ساخت اِلِمان مرتبط اقدام کند که علی رغم گذشت چندین سال تاکنون این اِلِمان نصب نشده است.

وی گفت: یکی از شروط کمیسیون‌های فرهنگی و نامگذاری شورای شهر با تغییر نام «میدان ورزش» به «میدان کتاب» طراحی، ساخت و نصب اِلِمان بود و شهرداری دامغان نیز ضمن اعلام موافقت وعده داده بود که این اِلِمان را نصب کند اما نکرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ادامه داد: اِلِمان‌هایی که قبلا در بلوار اصلی شهر نصب شده بود، به دلیل فرسودگی، انتقادات و گلایه‌های بی‌شماری که نویسندگان مختلف به شهرداری و شورای شهر می‌کردند، جمع‌آوری شد.

حسینی‌پور اضافه‌کرد: به دلیل ایجاد فرصت برابر و معرفی همه نویسندگان بومی مقرر شد اِلِمان‌هایی که در نقاط مختلف شهر نصب می‌شود، به‌صورت فصلی باشد و با پایان هر فصل سال، کتاب‌های سایر نویسندگان معرفی شود.

وی یادآور شد: انجمن کتابخانه‌های عمومی با همکاری کارگروه تخصصی که اخیرا از دستگاه‌های فرهنگی دامغان تشکیل شده است در حال جمع‌آوری بانک اطلاعاتی نویسندگان دامغانی و معرفی آثار آنها هستند که در صورت سرانجام رسیدن این اقدام گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت می‌پذیرد.

یادآوری می‌شود، چندی قبل ایبنا همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از جمع‌آوری اِلِمان‌های کتاب نویسندگان دامغانی در بلوار اصلی این شهر گزارش داده بود (اینجا).

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط