یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
دانش و نگرشِ تخطی از مرزها

دنیای مجازی قسمتی از واقعیتِ روابط ما شده و می‌تواند بر روابط بین روانکاو و مراجع هم تأثیرات عمیقی بگذارد. کتاب «مرزها و تخطی از مرزها در روانکاوی»، منعکس‌کننده دانش و نگرش امروزه درباره تخطی از مرزها است.

فاطمه شیخ مونسی؛ روانکاو و مترجم کتاب «مرزها و تخطی از مرزها در روانکاوی» نوشته گلن گابارد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره این اثر توضیح داد: اولین چاپ کتاب «مرزها و تخطی از مرزها در روانکاوی» حدود 20 سال پیش صورت گرفت و گامی در جهت مطرح کردن موضوعاتی است که در آن زمان تابو محسوب می‌شود.

وی افزود: چاپ جدید و تجدیدنظر شده این اثر، شامل تعداد زیادی از موضوعات جدیدی است که منعکس‌کننده دانش و نگرش امروزه درباره تخطی از مرزها است. این کتاب براساس تجربه 30 ساله نویسنده آن نوشته شده که بیش از 300 موردی را که دچار تخطی از مرزهای حرفه‌ای شده بودند، مورد ارزیابی، درمان و مشاوره قرار داده است.
 
این مترجم گفت: خواندن این کتاب برای روانکاوان، رزیدنت‌های روانپزشکی و درمانگرانی که به‌طور حرفه‌ای خدمات سلامت روان را ارائه می‌کنند، ضروری است. در عین‌حال برای افرادی که علاقه‌مند به روانکاوی هستند، می‌تواند جالب باشد. با توجه به آموزش روزافزون روان‌درمانی تحلیلی و استقبال مراجعین، صاحب‌نظران در حیطه روانکاوی، این کتاب را بسیار مفید دانسته‌اند.
 
شیخ مونسی بیان کرد: در سال‌های اخیر شاهد آموزش وسیع روان‌درمانی تحلیلی در مراکز خصوصی و دانشگاهی در ایران بوده‌ایم. بسیاری از مراجعین به روانپزشک هم درخواست می‌کنند که درمان صرفا به دارو محدود نشود. در این شرایط که میزان عرضه و تقاضا برای روان‌درمانی تحلیلی بیشتر شده، توجه به اصول حرفه‌ای و اخلاقی در این مقوله بسیار مهمتر می‌شود.

وی ادامه داد: دنیای مجازی قسمتی از واقعیتِ روابط ما شده و می‌تواند بر روابط بین روانکاو و مراجع هم تأثیرات عمیقی بگذارد. با توجه به شرایط موجود، لازم است که حد و مرزها در روانکاوی و روان‌درمانی تحلیلی با توجه به تغییرات جدی در نوعِ ارتباط بین افراد، بازتعریف شود و تخطی از مرزها دوباره تعریف شود.
 
کتاب «مرزها و تخطی از مرزها در روانکاوی» از سوی انتشارات ارجمند راهی بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها