یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
کتاب جرداق درباره حضرت علی (ع) در ایران به چاپ نهم رسید

سید محمود خسروشاهی تولیت و مدیر کتابخانه مرکز بررسی‌های اسلامی قم از انتشار چاپ نهم کتاب «امام علی (ع) صدای عدالت انسانی» خبر داد.

سیدمحمود خسروشاهی تولیت و مدیر کتابخانه مرکز بررسی‌های اسلامی قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، در رابطه با تجدید چاپ کتاب « امام علی (ع) صدای عدالت انسانی» گفت: این کتاب نوشته جرج جرداق و با ترجمه آیت‌الله سید هادی خسروشاهی از سوی بوستان کتاب قم به چاپ نهم رسیده است.
 
وی ادامه داد: کتاب «امام علی (ع) صدای عدالت انسانی» را بیش از نيم قرن پيش، پژوهشگرِ مسيحى لبنانى، به نام «جرج سجعان جرداق» تأليف و در بيروت منتشر كرد. نشر اين كتاب، ازسوى يك نفر مسيحى، با استقبال عجيبى در سراسر جهان اسلام روبه‏‌رو شد و شخصيت‏‌هاى برجسته‌‏اى از علماى اسلام مانند آيت‌اللّه العظمی سيدمحسن حكيم‏ در عراق، آيت اللَّه العظمی سيدمحمد حسين بروجردى‏ در ایران، علامه شيخ محمدجواد مغنيه‏ در لبنان، علامه شيخ محمدتقى جعفرى‏ در ایران، ميخائيل نعيمه‏ مسيحى، رشيد بيضون‏، سيدحسن امين‏، توفيق ابراهيم‏، ويكتور حكيم‏ مسيحى- لبنانی، استاد خليل هنداوى‏ و انعام جندى‏ از سوریه، استاد احسان توفيق‏ از مصر و ده‏‌ها نفر ديگر، با ارسال پيام و نامه، «جرداق» را مورد تفقّد قرار دادند.
 
خسروشاهی ادامه داد: همين استقبال و توجه، باعث شد جرداق، فصول مختصر كتاب خود را در مقايسه امام على (ع) با انقلاب فرانسه‏، يا مسئله‏ حقوق بشر و سقراط و هم‏چنين تاريخ سياه دوران بنی ‏اميه و يا برخورد امام (ع) با قوميت عربى بسط دهد و كتاب را به شكل موسوعه‏‌اى پنج جلدى، در بيش از دو هزار صفحه‏ منتشر کند.
 
مدیر کتابخانه مرکز بررسی های اسلامی قم یادآور شد: متن كامل نسخه اولیه و تك‏ جلدى كتاب در دهه چهل شمسی توسط استاد خسروشاهی ترجمه شد. به علت اشتغالات فراوان ایشان، تكميل و چاپ ترجمه متن آن متوقف شد. با توجه به استقبال از دوره 5 جلدی كتاب و درخواست چاپ  نسخه تك جلدى آن، ترجمه اولیه این اثر، توسط اين‏جانب جمع‌‏آورى و پس از تطبيق با متن عربى و اضافه کردن ترجمه دو فصل جديد چاپ نشده‌ی «پس از امام» و «پيوند زندگى» پس از بررسى و بازبينى مجدد مرحوم خسروشاهی، در اختيار علاقه‏ مندان قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها