کارگاه آموزش نویسندگی برگزار می‌شود/ آموزش زبان و ادب پارسی ویژه ایرانیان در کشورهای اروپایی

عضو انجمن قلم ایران از برگزاری گارگاه مجازی آموزش نویسندگی از سوی دانشگاه شیراز خبر داد و گفت: در راستای برگزاری این کارگاه آموزشی، بنیاد فرهنگ و آموزش ایران ـ اروپا نیز برای برگزاری دوره های تخصصی آموزش زبان و ادب پارسی اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رضا رسولی، نویسنده و استاد دانشگاه درباره برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: کارگاه مجازی آموزش نویسندگی به همت مرکز پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز با صدور گواهینامه از سوی این دانشگاه برگزار می‌شود.
 
وی اظهار کرد: این کارگاه آموزشی از ابتدای بهمن‌ماه 1399 در راستای کشف و پرورش استعدادهای جوان نویسندگی برگزار می‌شود و هنرجویان برای ثبت‌نام در این کارگاه و بهره‌مندی از آموزش‌ها می‌توانند نام و نام خانوادگی خود را به واتساپ شماره 09174858580 ارسال کنند.
 
رسولی به عنوان مدرس این کارگاه آموزشی عنوان کرد: بعد از انتشار فراخوان کارگاه مجازی نویسندگی، بنیاد فرهنگ و آموزش ایران ـ اروپا رسماً اعلام آمادگی کرد تا این دوره و سایر دوره‌های مشابه در زمینه زبان و ادب پارسی را برای ایرانیان و پارسی زبانان هلند و سایر کشورهای اروپایی برگزار کند.
 
وی در رابطه با فعالیت این بنیاد گفت: عده ای از دست‌اندرکاران فرهنگ و هنرایرانی و تمدن ارزشمند اسلامی با سابقه کار و فعالیت در طول 5 سال گذشته در هلند اقدام به تأسیس بنیادی با نام بنیاد فرهنگ و آموزش ایران و اروپا کرده‌اند که طبق اساسنامه ثبت شده تمامی فعالیت‌های بنیاد در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی و جدا از فعالیت‌های سیاسی و تماماً غیر انتفاعی خواهد بود.
 
عضو انجمن قلم ایران افزود: مجموعه مؤسسین این بنیاد در طول سنوات گذشته سابقه برگزاری بیش از 50 دوره آموزشی ویژه متخصصان ایرانی در کشورهای هلند، فرانسه و آلمان و همچنین مدیریت پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری را داشته و از طرفی ارتباط تنگاتنگی با ایرانیان فرهیخته مقیم کشورهای حوزه‌های اروپا را دارند.
 


وی تصریح کرد: در راستای مذاکرات به عمل آمده و همکاری‌های صورت گرفته با این مرکز به جهت برگزاری کارگاه آموزش مجازی نویسندگی، این بنیاد آمادگی خود را مبنی بر برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش با رویکرد فرهنگی و ادبی از طریق کارگاه‌های مشابه برای ایرانیان و پارسی زبانان مقیم اروپا به صورت مجازی اعلام کرده که با عنایت به مجوز فعالیت فرهنگی این بنیاد در سطح اروپا، برگزاری این دوره می‌تواند زمینه برگزاری سایر دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مشترک با موضوعات مربوط به زبان و ادب پارسی را فراهم کند.
 
گفتنی است، رضا رسولی، عضو انجمن قلم ایران، نویسنده و استاد دانشگاه که مدیریت انتشارات ستایش حقیقت و همچنین مدیریت حلقه ادبیات داستانی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی را در کارنامه کاری خود دارد، سال‌هاست در زمینه‌های مختلف داستان‌نویسی، گزارش‌نویسی، خاطره‌نگاری و تاریخ شفاهی فعالیت می‌کند. از جمله آثار وی می‌توان به کتاب‌های «هنر برای حقیقت»، «سخاوت سرشار»، «زیارت آفتاب»، «روایت ناتمام»، «سلام برسحر»، «فانوس»، «سفربه سلامت»، «زندگی نامه شهید صیادشیرازی»، «زندگی نامه شهید قاضی طباطبایی»، «شناسایی»، «سه راه سرگردون» و «شهنواز» اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها