پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
همکاری با پارک علم و فناوری فرهنگ کتابخوانی را توسعه می‌دهد

تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و پارک علم و فناوری استان قم در زمینه‌های آموزشی، علمی و اجرایی با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی منعقد شد.

سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در رابطه با تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و پارک علم و فناوری استان قم گفت: این تفاهم‌نامه با هدف توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های آموزشی، علمی و اجرایی بین دو سازمان منعقد شد.
 
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد:  هم‌افزایی دو سازمان و استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های واقع در پارک علم و فناوری به ویژه در زمینه طراحی برنامه‌های کاربردی در حوزه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اقتصاد مبنی بر محتوا ضرورت دارد.
 
وی به کتابخانه جدیدالتأسیس شهدای نوبهار اشاره کرد و ادامه داد: این کتابخانه پس از ده سال در منطقه کم برخوردار نوبهار و با حضور استاندار و همچنین دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مصادف با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم افتتاح شد و در حال حاضر از لحاظ زیربنا بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی استان قم محسوب می‌شود.
 
عمرانی بیان کرد: ۳۰ هزار نفر، عضو کتابخانه‌های عمومی استان قم بوده و در حال حاضر با توجه به وضعیت کشور از لحاظ بیماری کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ترویجی کتابخانه‌ها در بستر فضای مجازی در حال اجراست.
 
وی از طرح کتابرسان با هدف رساندن کتاب درخواستی اعضا به درب منزل‌شان در قم خبر داد و یادآور شد: از پارک علم و فناوری در زمینه طراحی برنامه کاربردی جهت فرایند انتخاب و سفارش کتاب در این طرح درخواست همکاری داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها