سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
ترویج کتابخوانی میان سالمندان می‌تواند موجب نشاط در بین آنها شود

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی سالمندن در این استان خبر داد و گفت: این رویداد فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد نشاط و سرور در بین این قشر از جامعه راه‌اندازی شده است.

رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی سالمندی همچنین فعالیت‌های انگیزشی میان سالمندان برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و پُر کردن اوقات فراغت این گروه سنی را به وجود می‌آورد.

وی افزود: این رویداد فرهنگی با مشارکت بهزیستی و کتابخانه‌های عمومی، کانون‌های بازنشستگان، کانون‌های فرهنگی  و هنری مساجد، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابفروشان استان اجرا می‌شود و این باشگاه کتابخوانی توسط تسهیلگران و علاقمندان کتابخوانی سالمند و فعال در این عرصه تاسیس و راه اندازی می‌شود.

بابازاده ادامه داد: پس از ثبت نام و اخذ آموزش‌های لازم  به ایجاد باشگاه و عضوگیری از بین سالمندان فعالیت‌های ایجاد ترویج  کتابخوانی را شروع می‌شود و علاقمندان همچنین در جشنواره‌های کتابخوانی جام باشگاه‌های کتابخوانی سالمندان در سطح کشور نیز می‌توانند شرکت کنند  که شامل بخش‌های نامه به نویسنده، تهیه کلیپ از فعالیت کتابخوانی، خلاصه کتاب و معرفی کتاب‌ها است.


این مسئول در ادامه سخنان خود توجه و کمک به افزایش سرانه مطالعه میان سالمندان، پر کردن اوقات فراغت، ایجاد روحیه نشاط و امید، توجه به سلامت روان، تقویت فرهنگ گفت‌وگو و تعامل بین آنها، بالا بردن اعتماد به نفس برای تقویت روابط اجتماعی با شرکت آنان در بحث‌های گروهی، کمک به گسترش، تبلیغ و معرفی کتاب را از جمله اهداف دیگر باشگاه سالمندان عنوان کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: باشگاه‌های کتابخوانی سالمندی در شهر‌ها و روستا‌های سراسر ایران از 25 آذرماه سالجاری فعالیت خود را آغاز کرده است و تسهیلگران علاقمند به این نوع فعالیت، هر زمان از سال می‌توانند فعالیت‌شان را در سایت https://salmandiran.ir/book  ثبت و آغاز کنند. همچنین اعضا باشگاه‌های کتابخوانی سالمندی هم از یارانه برای خرید کتاب برخوردار خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها