دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

مدیر فروشگاه اینترنتی «نیوار» با بیان اینکه پستچیان کتاب در ایام کرونا در خط مقدم مبارزه با این ویروس حضور داشتند، گفت: نیوار قصد دارد با هدیه کتاب کمی از زحمات پستچیان را جبران کند.

شهریار شفیعی، مدیر فروشگاه اینترنتی «نیوار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره طرح «هدیه به پستچی» که در حمایت از پستچیان کتاب اداره پست انجام می‌شود، بیان کرد: فروشگاه نیوار به‌دلیل جبران تلاش و فعالیت پستچیان اداره پست در ایام قرنطینه و کرونا تصمیم گرفت که با هدیه کوچکی از آن‌ها قدردانی کند؛ چراکه اداره پست هیچ زمانی تعطیل نبود و فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی به‌ویژه در حوزه کتاب به فعالیت اداره پست وابسته بود و اگر این سازمان در ایام محدودیت‌ها و قرنطینه تعطیل شده و فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی کتاب نیز محدود می‌شد.
 
وی افزود: پستچیان کتاب در این ایام در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور داشتند و هم‌پای کادر درمان در معرض بیماری قرار گرفتند و کار را تعطیل نکردند؛ به‌این دلیل تلاش کردیم تا تشکی از آن‌ها داشته‌باشیم و ذوق و غافل‌گیری هنگام دریافت بسته پستی را با آن‌ها شریک شویم.
 
مدیر فروشگاه اینترنتی «نیوار» با اشاره به هدایای ارسالی به پستچیان کتاب عنوان کرد: نخست علاقه‌مندان در زیر پست اینستاگرامی هدیه به پستچی کامنت می‌گذارند که از میان این کامنت‌ها قرعه‌کشی شده و به 20 شهر یا روستا که در این طرح شرکت کردند، بسته پستی ارسال می‌شود که این بسته حاوی یک کتاب و نامه قدردانی از پستچی است که پس از دریافت توسط کامنت‌گذار به پستچی اداره پست تحویل داده می‌شود.
 
شفیعی با اشاره به اینکه کتاب‌های هدیه به پستچی چه نوع آثاری هستند، عنوان کرد: سعی می‌کنیم کتاب‌های نام‌آشنایی را انتخاب کنیم که بر خواننده آن اثر، تاثیر مثبت بگذارد.
 
به گفته وی، در تلاش هستیم تا طرح «هدیه به پستچی» دائمی شود و هر ماه یک بار بتوانیم آن را انجام بدهیم. برای شروع با 20 شهر یا روستا آغاز کردیم. خواسته فروشگاه اینترنتی نیوار این است که بیشتر از پستچیان روستاها و شهرهایی که کمتر مورد توجه هستند، قدردانی کنیم تا از پستچیان کلان‌شهرها چراکه آن‌ها در کانون توجه بیشتری قرار دارند. امیدوارم که این طرح به یک سنت تبدیل شده تا کتاب‌فروشی‌ها و دیگر فروشگاه‌های اینترنتی از این طرح استقبال و استفاده کنند.
 
مدیر فروشگاه اینترنتی«نیوار» با بیان اینکه طرح «هدیه به پستچی» در عرصه کتاب و گسترش کتابخوانی تاثیرگذار خواهد بود، گفت: اگر به ذات این موضوع نگاه کنیم، باید گفت که هیچ اقدامی در کائنات بدون تاثیر نیست و هر فعالیتی که در دنیا انجام می‌شود، تاثیر خود را دارد. برآورد من این است که این جریان با بازخورد مثبتی مواجه خواهد شد و بر گسترش کتابخوانی تاثیر چشم‌گیری خواهد داشت؛ البته تایید و یا تکذیب حرف من را زمان مشخص می‌کند.
 
وی در پایان بیان کرد: درحال حاضر کتاب‌ها صرفا برای پستچی ارسال می‌شود اما امیدواریم که طی برنامه‌ریزی‌ دقیقی کتابی را نیز برای جبران زحمت کامنت‌گذاری که هدیه را به پستچی تحویل می‌دهد، ارسال کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها