دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
کتابخانه‌های عمومی مهاباد از سهم نیم‌درصد درآمد شهرداری برخوردار نیستند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد، عمده‌ترین مشکلات حوزه کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را تعداد کم آنها و عدم برخورداری از سهم نیم‌درصدی درآمد شهرداری اعلام کرد.

چیا قادری، مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: مهاباد دارای 3 کتابخانه عمومی با 4400 عضو است و 41 هزار و 300 عنوان کتاب در 75 هزار نسخه در این کتابخانه‌ها در دسترس عموم قرار گرفته است.

وی افزود: در سال‌جاری 3000 جلد کتاب به اعضا امانت داده شده و برای رعایت حقوق افراد، عضویت تمامی اعضای سال گذشته به مدت یک سال تمدید شده است.

قادری بیان کرد: شیوع ویروس کرونا فعالیت کتابخانه‌های عمومی را به فضای مجازی سوق داده و ضمن ارائه خدمات در فضای مجازی چندین پویش نقاشی، کارگاه‌های تفکر خلاق برای کودکان و فعالیت‌های مختلف فرهنگی صورت گرفته است.

وی عمده‌ترین مشکلات کتابخانه‌های شهرستان را تعداد کم آنها و عدم برخورداری از بودجه نیم‌درصدی درآمد شهرداری اعلام کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان توانایی توسعه و یا صرف هزینه را ندارند؛ لذا ساختمانی که قرار است کتابخانه مجتمع به آن انتقال یابد، باید دارای استانداردهای لازم باشد و شرایط انتقال فراهم باشد.

قادری افزود: اساتید بزرگی مانند ماموستا «هه‌ژار»، «هیمن» و «محمد قاضی» که جزو مفاخر ملی به شمار می‌روند، متعلق به این شهرستان هستند؛ به همین دلیل این شهرستان جایگاه والایی در زمینه کتاب و کتابخوانی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها