شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
اجرای طرح «کتاب در خانه» در کتابخانه‌های عمومی منتخب استان سمنان

مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از اجرای طرح «کتاب در خانه» با توجه به شیوع ویروس کرونا و توقف خدمات حضوری کتابخانه‌های عمومی در ۷ شهرستان استان سمنان خبر داد.

محمد طاهریان مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، ضمن بیان اینکه این طرح از روز 13 دی ماه و همزمان با سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی آغازمی‌شود، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و توقف خدمات حضوری کتابخانه‌های عمومی به اعضا طرح «کتاب در خانه» در شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح «پیک کتابخانه» کتاب‌های مورد نیاز اعضا را در محل سکونتشان به آنان تحویل خواهند داد گفت: در این طرح که بر مبنای نیاز و درخواست مخاطبان شکل گرفته تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

طاهریان یادآور شد: ایجاد عادت به مطالعه یکی از فرصت‌های ارزشمندی است که می‌توان در دوران تهدید کرونا به آن دست یافت.

وی نقش خانواده را در ترویج فرهنگ کتابخوانی مهم دانست و افزود: کلیه علاقمندان به مطالعه می‌توانند به نشانی اینترنتی semnanpl.ir مراجعه کنند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بیان کرد: اگر فرزندان از دوران کودکی با کتاب انس بگیرند همیشه از مطالعه لذت خواهند برد.

طاهریان افزود: مطالعه جزئی از نیازهای اجتماعی انسان است که هر فردی به وسیله آن با اندیشه‌ها و افکار دیگران ارتباط برقرار می‌کند و از دستاوردهای علمی و ادبی دیگران بهره‌مند می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در خاتمه تصریح کرد: مطالعه می‌تواند نشأت گرفته از انگیزه‌های گوناگونی باشد که مهم‌ترین آن‌ها ارضای میل شخصی، علایق ذوقی و حرفه‌ای، وسعت بخشیدن به این نوع علایق و ارضای نیازهای مبرم فکری، روحی و معنوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها