شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
معرفی کتاب «نخستین قدم» در «شنبه‌های کتاب» مساجد زنجان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه آخرین کتاب معرفی شده در این طرح کتاب «نخستین قدم» نوشته بهلول حبیبی نویسنده زنجانی بود، گفت: هدف از این کار شناساندن نویسندگان زنجانی به اعضای کانون‌های مساجد و حمایت از آنهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان‌ها طرح ملی «شنبه‌های کتاب مساجد» را راه‌اندازی کرده است. این طرح با محوریت مساجد و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، راه‌اندازی حلقه‌های فرهیختگی شامل گروهی متشکل از امام جماعت، مسئول کانون و اعضای کانون‌های مساجد، حمایت از نویسندگان بومی هر استان و استفاده از ظرفیت مساجد در حال اجراست که در قالب آن هر هفته شنبه یک کتاب به نمازگزاران معرفی می‌شود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، کانون‌های مساجد شیوه دیگری برای معرفی کتاب‌ها در قالب این طرح در پیش گرفته و امام جماعت به صورت مجازی کتاب‌ مورد نظر را معرفی می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در توضیح اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» به خبرنگار ایبنا گفت: در این طرح روزهای شنبه یک کتاب ازسوی امام جماعت مساجد کشور برای نمازگزاران معرفی می‌شود.

حجت‌الاسلام نقی یارمحمدی با بیان اینکه این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد و احیای نقش کتاب در اعتلای فرهنگ عمومی اجرا می‌شود، افزود: این طرح با شعار «هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد» اجرا می‌شود که در ابتدا کتابی ازسوی امام جماعت مسجد معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح از مهرماه آغاز شده و با استقبال خوبی هم مواجه شده است، اضافه کرد: آخرین کتاب معرفی شده در این طرح کتاب «نخستین قدم» نوشته بهلول حبیبی نویسنده زنجانی بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه کتاب نخستین قدم بیشتر شامل شعرهای آئینی است، گفت: اشعار این شاعر زنجانی توسط مادحین معروف همچون استادحاج غلامرضا عینی‌فرد، استاد حاج اصغر گنج خانلو، استاد جواد رسولی، سید یوسف شبیری، حاج محمدباقر منصوری اردبیلی و… و در آذربایجان توسط حاج سید طالح در مجالس اهل بیت (ع) مداحی شده است.

وی به سایر فعالیت‌های کانون‌های مساجد در بحث ترویج فرهنگ مطالعه با استفاده از ظرفیت مساجد نیز اشاره کرد و افزود: از 382 باب کانون مساجد با 10 هزار عضو فعال در استان قریب به 60 باب از کانون‌های مساجد دارای کتابخانه مخزن‌دار است.

یارمحمدی تصریح کرد: در کتابخانه‌های مخزن‌دار کتاب‌ها با موضوعات مختلف و ویژه اعضا وجود دارد و با توجه به نیاز روز، منابع موجود جدیدتر و به روزتر می‌شود.

بر اساس این گزارش، کتاب «نخستین قدم»، نخستین کتاب منتشر شده از مجموعه اشعار آئینی شاعر جوان و ارزشی زنجان بهلول حبیبی است که در مردادماه سال ۹۷ چاپ شده و در مدت بیست روزبه چاپ دوم رسیده است. اشعار این کتاب به زبان ترکی سروده شده و در آئین‌های ماه محرم، توسط مداحان مشهور زنجانی مداحی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها