پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
شب شعر قاف در زنجان به مناسبت نخستین سالگرد حاج قاسم سلیمانی

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت:به مناسبت نخستین سالگرد حاج قاسم سلیمانی، شب شعر قاف در زنجان برگزار می‌شود.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: همزمان با نخستین سالگرد شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری شب شعر «قاف» گفت: این برنامه با حضور شاعرانی از استان‌های تهران، زنجان، قم، یزد و خوزستان و بین‌المللی از کشورهای افغانستان و پاکستان و با شعرخوانی بصورت مجازی اجرایی خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه این برنامه ساعت ۲۱ روز ۱۳ دی‌ماه امسال با حضور ۱۰ شاعر برجسته ایران، افغانستان، پاکستان در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود، گفت: برنامه بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی از سوی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان و با همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، دفتر ادبیات حسینیه اعظم زنجان، حوزه هنری زنجان، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد زنجان، دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، دفتر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان و بسیج هنرمندان استان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‎های جانبی این شب شعر گفت: پخش نمایشگاهی از آثار شاعران در قالب تابلو و کلیپ تصویری و همچنین پخش نمایشنامه به صورت نقالی نیز از دیگر بخش‌های این شب شعر است.

نعمتی به تولید دو اثر ماندگار هنری «رستاخیز» و «رستگاری» توسط هنرمند پیشکسوت استان اشاره کرد و ادامه داد: استاد حسن ترخوانه از هنرمندان نامی استان، به سفارش حوزه هنری استان زنجان 2 اثر درباره حاج قاسم سلیمانی خلق کرده است که در همین مراسم از آنها هم رونمایی خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» یک شخصیت بی‌نظیر در جهان است که نه تنها جهان اسلام بلکه بشریت مدیون رشادت‌ها و مجاهدت‌های این شهید والا مقام است، گفت: امیدواریم برگزاری این شب شعر بتواند گوشه‌ای از شخصیت بی‌نظیر و خدمات ایشان به جهان اسلام را بیان کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها