دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
بانوی اشنویه‌ای در جشنواره کشوری داستان‌نویسی «شوناس» برگزیده شد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشنویه گفت: «نیشتمان عبدی» بانوی نویسنده اهل این شهرستان در جشنواره کشوری داستان‌نویسی «شوناس» که در کامیاران استان کردستان برگزار شد، توانست رتبه برگزیده را کسب کند.

موسی تسبیحی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشنویه، در گفت‌وگو  با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار  کرد: سومین دوره جشنواری سراسری داستان‌نویسی شوناس گرامیداشت «ثریا قزل‌ایاغ» استاد کتابداری و ادبیات کودک و نوجوان ایران، در فضای مجازی و پس از سه مرحله داوری از سوی هیات داوران عنوان شده و اسامی برگزیدگان اعلام شد.

وی با بیان اینکه با رأی و نظر داوران کتاب «میمون بی‌دندان» اثر این بانوی نویسنده اشنویه‌ای که حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارد در بخش داستان تصویری رتبه برگزیده را کسب کرد، افزود: «نیشتمان عبدی» تاکنون ۶ کتاب را در حوزه کودک و نوجوان به مرحله چاپ رسانده‌ است.

تسبیحی بیان کرد: این بانوی نویسنده متولد ۱۳۶۳ است و اکنون در یکی از روستاهای اشنویه زندگی می‌کند و به دلیل مشکلات مالی سه کتاب آماده وی هنوز به چاپ نرسیده ‌است و تاکنون کمک‌های مالی نیز از سوی فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به این بانوی نویسنده انجام شده ‌ولی پاسخگوی رفع نیازهای وی نیست.

جشنواره «شوناس» به منظور گسترش ادبیات داستانی، کشف و معرفی استعدادها در حوزه‌ داستان‌نویسی و داستان‌خوانی کودک و ایجاد انگیزه در کودکان، والدین و معلمان دوره ابتدایی سراسر کشور در راستای خلق آثار ادبی فاخر در این حوزه، گرامیداشت زنده‌‌یاد ثریا قزل‌ایاغ استاد کتابداری و ادبیات کودک و نوجوان ایران برگزار می‌شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها