دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
نمایشگاه مجازی کتاب به تامین نقدینگی فوری ناشران کمک می‌کند

به گفته مهدی فیروزان، نمایشگاه مجازی، علاوه‌بر  استفاده از فناوری‌های نوین در شرایط کنونی بازار، به تامین نقدینگی فوری ناشران کمک کند.

مهدی فیروزان مدیرعامل شهر کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب گفت: این نمایشگاه سه حُسن دارد؛ نخست اینکه حرکت به سمت فناوری‌های جدید در هر اندازه و سطح از سوی هر درصدی از دست‌اندرکاران نشر شکل بگیرد خجسته و خوب باید دانست و برای توسعه آینده بازار نشر ضروری است.
 
وی در بیان دلایل اهمیت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب،  ادامه داد: تکنولوژی دیجیتال می‌تواند بخشی از ضعف توزیع کتاب در کشور را پُر و نمایشگاه مجازی کتاب در این میان می‌تواند به این حوزه کمک کند.
 
فیروزان با اشاره به دومین حُسن برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، افزود: وقتی امکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به شکل فیزیکی وجود ندارد هر اقدامی که درصدی از درآمدهای نمایشگاه فیزیکی را جبران کند، مفید است.
 
وی همچنین درباره کارکردها و مزایای نمایشگاه مجازی کتاب توضیح داد: امیدوارم نمایشگاه مجازی، علاوه‌بر  گامی برای استفاده از فناوری‌های نوین، در شرایط کنونی بازار به تامین نقدینگی فوری ناشران کمک کند. 
 
فیروزان در ادامه به ورود اهالی نشر به حوزه فروش اینترنتی کتاب گفت: همین که ناشران، ورود به این حوزه را شروع کردند و برخی فعالیت‌های دیجیتال خود را روز‌به‌روز توسعه می‌دهند نشان‌دهنده ضرورت حضور در این فضا است، به یاد دارم زمانی که سامانه کتاب الکترونیک فیدیبو  ایجاد می‌شد، برخی ناشران همراه شدند اما برخی نیازی به حضور در آن نمی‌دیدند اما امروز حجم آثاری که بر روی فیدیبو عرضه می‌شود، همه ناشران را پوشش می‌دهد.
 
وی افزود: توجه ناشران به حضور در فضای دیجیتال، نشان می‌دهد که ناشران و اهالی این حوزه به شیوه‌های نوین و تکنولوژی روی آورده‌اند و منافع کسب‌و‌کار خود را در آن دیده‌اند که به سراغش رفته‌اند؛ در زمینه نمایشگاه مجازی کتاب نیز چنین رویکردی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها