دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
40 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در زنجان تا سال 1400 چاپ می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان از تالیف و انتشار 40 عنوان کتاب از سوی این اداره‌کل برای ارائه در کنگره شهدای 3535 شهید زنجانی خبر داد.

قاسم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: یکی از وظایفی که اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عهده دارد، حمایت از کتاب‌های تألیفی در حوزه دفاع مقدس است.

وی جمع‌آوری و نگهداری متمرکز اسناد و مدارک و همچنین آثار فرهنگی دوران دفاع مقدس را ضروری خواند و گفت: درواقع یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تدوین کتاب در بخش‌های کتاب‌های اسنادی، شفاهی، شعر و رمان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: در تلاش هستیم که با کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان زمینه چاپ و انتشار کتاب‌های فاخر و فرهنگی در حوزه دفاع مقدس در استان فراهم شود.

محمدی با اشاره به مسئولیت این اداره کل در کنگره شهدا در کار تألیف کتاب‌های موضوعی دفاع مقدس بیان کرد: قرار است 40 کتاب از سوی اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای کنگره شهدای 3535 شهید زنجانی تألیف شود.

وی با بیان اینکه طبق هماهنگی انجام شده قرار است، کتاب‌های تألیفی تا کنگره سال 1400 آماده‌سازی و رونمایی شود، گفت: در مجموع برای کنگره 3535 شهید زنجانی بیش از 100 کتاب تألیف و چاپ خواهد شد.

محمدی به سایر تألیفات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از آغاز سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: امسال از 3 کتاب تألیف شده با حمایت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع رونمایی شد.

وی ادامه داد: این 3 کتاب «کمپ نه» خاطرات آزاده زنجانی اسحاق عبادی به نویسندگی پریسا کرمی، کتاب «سوفیا» گزیده داستان‌های دفاع مقدس نوشته مریم بیات‌تبار و «جنگ به روایت لبخند» نیز خاطرات محمد رزمنده و جانباز 38 درصد زنجانی نوشته سیده الهه موسوی بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه کنگره شهدا فرصتی برای پاسداشت فرهنگ غنی دوران دفاع مقدس بوده و بازتاب فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: با برگزاری این کنگره ظرفیتی برای معرفی استان به عنوان غواصان دریادل نیز فراهم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها