یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
پنجمین همایش چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان با موضوع انتخاب محتوای مناسب از سوی ناشران

پنجمین همایش «بحران و برون رفت؛ چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان» با موضوع نیازسنجی و انتخاب محتوای مناسب توسط ناشران از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

زهرا یعقوبی دبیر نشست‌های تخصصی همایش چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری پنجمین همایش بحران و برون‌رفت چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان در روز سه‌شنبه‌ ۹ دی عنوان کرد: کتاب های غیر درسی یکی از ابزارهای مهم ولی پنهان تعلیم و تربیت هستند و  برنامه درسی پنهان، جزو اثر گذارترین برنامه های درسی است در این میان از بین کتاب‌های یاد شده، اهمیت کتاب‌های مختص کودکان زیر هفت سال از بقیه بیشتر است.
 
وی افزود: کودکان زیر هفت سال ممکن است یک کتاب را با والدین خود صدها بار مرور کنند، این القای مشترک بر کودک و والدین می‌تواند از موثرترین فاکتورها و حتی مخرب در یادگیری  محسوب شود.
 
یعقوبی با بیان اینکه هوش ضعیف یا قوی، ریز بینی، ذکاوت، روحیه همدلانه، عقلانیت یا ضعف در بینش تولیدکننده کتاب  در مخاطب به شدت تاثیر گذار خواهد بود، گفت: در این نشست تلاش داریم به نقش نیازسنجی و انتخاب محتوای مناسب از سوی ناشران بپردازیم و زوایا و بخش‌های مختلف موجود در این حوزه را بررسی کنیم.
 
وی تاکید کرد: در این زمینه به نقش ناشر، ویراستار، تصویرساز و سایر عوامل موثر در تولید یک کتاب برای تقویت درک و هوش کودک در یک کتاب پرداخته می‌شود و کلید موفقیت هر کتاب در هر بخش معرفی خواهد شد.
 
پنجمین همایش چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان سه‌شنبه ۹ دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۷ با حضور احمدرضا آذربایجانی نویسنده و پژهشگر حوزه کودک و کاظم طلایی مدیر انتشارات طلایی برگزار می‌شود. این نشست در صفحه‌ اینستاگرام انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به نشانی nasheran_ketabe_Kodak برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها