یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
بازسازی 13 کتابخانه عمومی در زنجان در دوران کرونا

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از بازسازی 13 باب کتابخانه عمومی در زنجان از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون خبر داد و گفت: 8 کتابخانه جدید نیز در استان در حال احداث است.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: پس از شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های کتابخانه‌ها در فضای حقیقی تعطیل شده و به صورت مجازی در حال انجام است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: هر چند کتابخانه‌های عمومی استان به صورت فیزیکی بسته شدند، ولی فعالیت کتابخوانی و کتابخانه‌ها در فضای مجازی همچنان ادامه دارد و می‌توان ادعا کرد که حتی کرونا نیز نتوانست کتابخانه و کتابخوانی را معطل خود کند.

وی وی با اشاره به اجرای 4800 برنامه فرهنگی طی یک سال گذشته، افزود: این برنامه‌ها در فضای مجازی اجرایی شده که بسیار زمانبر و با برنامه‌ریزی بوده است.

نیک‌بخش گفت: راه‌اندازی پویش ملی «هر خانه یک کتابخانه»، پویش «هر کتابدار، یک کتابخوان»، دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری مسابقه نقاشی «کرونا را شکست می‌دهیم»، «پویش کتابخوان مجازی»، «نشست‌های کتابخوان مجازی» از جمله فعالیت‌هایی است که طی ایام کرونا اجرایی شده و همچنان ادامه دارد.


وی اضافه کرد: تهیه و انتشار مطالب مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی و هنری در زمینه‌های مختلف با موضوعاتی همچون معرفی کتاب، دانش و اندیشه، شعر و ادب، تندرستی و پیشگیری از بیماری کرونا، شناخت جهان هستی، نقاشی و کاردستی، تربیت کودک، روابط اجتماعی نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط کتابداران در ایام کروناست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در کنار اجرای فعالیت‌های مجازی، فعالیت‌های عمرانی نیز در حال انجام است، افزود: در همین ایام شیوع ویروس کرونا 13 کتابخانه در استان زنجان بازسازی شد و امروز به ندرت کتابخانه‌ای داریم که نیاز به بازسازی داشته باشد.

وی همچنین از ساخت 8 کتابخانه جدید در استان در قالب کتابخانه‌های شهری و روستایی خبر داد و گفت: با توجه به سرعتی که ساخت این کتابخانه‌ها دارد، امیدواریم در پایان سال شاهد افتتاح آنها باشیم.

نیک‌بخش گفت: با افتتاح کتابخانه‌های جدید تعداد کتابخانه‎های استان به بیش از 100 باب رسیده و فضای مطالعه نیز تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها