چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
آذربایجان‌غربی؛ رتبه نخست کشور در تدوین کتب شفاهی دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشور را در تدوین کتب شفاهی دفاع مقدس کسب کرد.

جلیل وحیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در سال جاری ۸۰ جلد کتاب در کل کشور در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس چاپ شده که آذربایجان غربی با ۱۵ جلد کتاب رتبه اول کشور را در تدوین کتب شفاهی دفاع مقدس در کشور دارد.

 وی افزود:  آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری را در حوزه تدوین تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس کسب کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال کتاب برتر سال در حوزه دفاع مقدس از آذربایجان‌غربی انتخاب شد، ادامه داد: کتاب «به وسعت واژه‌های بی مرز» به روایتگری پاسدار جانباز رحیم قره‌جه داغی و به نویسندگی  ژیلا مرادی عنوان کتاب برتر سال در حوزه دفاع مقدس را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه در راستای ترویج ایثار و شهادت اقدامات اساسی در سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان انجام شده است، بیان کرد: یکی از راه‌های ترویج ایثار و شهادت ، تدوین کتاب در بخش های کتب اسنادی، شفاهی، شعر و رمان است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای ادای دین به شهیدان باید کتاب‌های شفاهی دفاع مقدس که مرجع هستند بیشتر تدوین و به جامعه ارائه شود، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای فرماندهان نام آوری است که ضروری است کتاب‌هایی درخصوص رشادت‌های آنها تدوین و برای آیندگان شناسانده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها