دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
جشنواره تولیدات فرهنگی کرونا در زنجان برگزار می‌شود

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری جشنواره تولیدات فرهنگ کرونا خبر داد و گفت: این جشنواره در چهار بخش برگزار می‌شود.

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: شیوع ویروس کرونا اتفاقی غیرمنتظره بود و همین امر موجب خسارت 14 میلیارد تومانی در بخش فرهنگ و هنر زنجان شد.

وی ادامه داد: با این حال هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در این ایام کرونایی بیکار ننشسته و تولیدات خوبی در هم در حوزه چاپ و نشر و هم تولید محتوا، انیمیشن‌سازی، موشن‌گرافی، برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های مجازی، ساخت کلیپ داشتند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: رویکرد آثار فرهنگی و هنری تولید شده در ایام کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دعوت از مردم برای همکاری در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است.

وی افزود: در راستای قدردانی و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر استان چند جشنواره موضوعی کرونا برگزار شده که بازتاب خوبی هم داشته است.

احمدخانی با بیان اینکه در راستای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و کشف استعدادهای ناشناخته این بار جشنواره تولیدات مردمی کرونا برگزار خواهد شد، تصریح کرد: بهره‌وری هرچه بیشتر از ظرفیت فرهنگ و هنر در تبیین رفتارهای صحیح به منظور پیشگیری و مقابله با کرونا دیگر رویکرد برگزاری جشنواره تولیدات مردمی است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه نخستین جشنواره تولیدات مردمی کرونا در 4 بخش برگزار می‌شود، اضافه کرد: این بخش‌ها شامل داستان و دلنوشته، عکس، فیلم 100 ثانیه‌ای و پیام کودکان به صورت تصویری خواهد بود.

وی ادامه داد: محورهای جشنواره نیز شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، عدم مسافرت و ماندن در خانه، بهداشت روانی خانواده، مدافعین سلامت، رعایت بهداشت فردی، مراقبت از سالمندان و یلدای سالم با پرهیز از دورهمی‌های مجازی است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره 15 دی‌ماه بوده و داوری نیز 25 دی انجام می‌شود، تصریح کرد: در روز اختتامیه یعنی 30 دی‌ماه از 3 نفر برتر هر بخش تقدیر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها