شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
جشنواره «کوتاه‌ترین داستان بلندترین شب سال» یک جشنواره ملی است

محمد سلیمانی‌تبار درباره آثار ارسال شده به این جشنواره گفت: آثار دریافت‌شده به تهران محدود نشده و از تمام کشور داستا‌ن‌هایی به دست ما رسیده است. بنابراین این جشنواره را می‌توان جشنواره‌ای ملی خواند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) برگزاری برنامه‌های متعدد از سوی نهادهای فرهنگی در سطح شهر و حتی نهادهای دانشجویی در دانشگاه، در شب یلدا چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته است. در سال‌های پیش از شیوع کرونا، جشنواره‌های متعدد حافظ‌خوانی، شعرخوانی، موسیقی و... برگزار می‌شد که حال‌وهوایی یلدایی به شهرها می‌داد. در سالی که  به پایان آن نزدیک می‌شویم، گروه امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تصمیم گرفته ‌است که جشنواره‌ای با موضوع داستان کوتاه برگزار کند، تا بتواند قدمی در راه جبران مافات این خانه‌نشینی‌های طولانی و اجباری برداشته باشد. 

محمد سلیمانی‌تبار، سرپرست گروه امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران درباره این جشنواره در گفت‌وگو با ایبنا گفت: با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا و به علت اهمیت این شب، با شورای اسلامی استان تهران توافق کردیم که جشنواره‌ای با موضوع داستان کوتاه به این مناسبت برگزار کنیم. متاسفانه چون امکان برگزاری این جشنواره‌ به صورت حضوری وجود نداشت، قرار بر این شد که داستان‌ها را طبق روال اکثر جشنواره‌ها آنلاین دریافت کنیم. اختتامیه نیز به صورت غیرحضوری و برخط برگزار می‌شود. سعی ما این است که در کوتاه‌ترین زمان داوری آثار انجام شود تا بتوانیم در شب یلدا اختتامیه را برگزارکنیم.

                            

او درباره شرایط شرکت در این جشنواره بیان کرد: داستان‌های کوتاهی که می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، باید حدود سیصد کلمه باشند. این جشنواره محدودیت موضوعی و سنی ندارد.

سلیمانی درباره اینکه چه کسانی جشنواره را داوری می‌کنند نیز گفت: برای داوری این برنامه از پروین سلاجقه، فرشته احمدی، محمد حسینی، حسن محمودی و... دعوت کرده‌ایم. خوشبختانه تمام این دوستان دعوت ما را پذیرفتند و ما در خدمت آن‌ها خواهیم بود.

او در آخر درباره آثاری که تا کنون به جشنواره رسیده است گفت: خوشبختانه آثار دریافت‌شده به تهران محدود نشد و از تمام کشور داستا‌ن‌هایی به دست ما رسیده است. تا کنون بیش از حدود صد داستان کوتاه به دست ما رسیده است. بنابراین این جشنواره را می‌توان جشنواره‌ای ملی خواند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها